motos aparcades superilla eixample

A mesura que avancen els treballs de la superilla de l’Eixample i s’obren els trams ja transformats, el carrer del Consell de Cent (i els tres altres eixos verds perpendiculars) van agafant la forma definitiva que tindran un cop la superilla estigui del tot enllestida: voreres més amples, un disseny per expulsar el trànsit rodat, més arbres plantats… I, per sorpresa de molts vianants, desenes de motos aparcades al damunt del nou paviment: “És una vergonya que ja estigui ple de motos”, lamenta una veïna de Consell de Cent a betevé.

No és cap novetat que hi hagi motos aparcades a les voreres de Barcelona —és, de fet, una estampa habitual a la majoria de carrers de l’Eixample i de la resta de districtes—, però en el cas de la superilla, la imatge crida més l’atenció: no hi ha cap desnivell ni cap altra pista que marqui (ara per ara) una separació entre la vorera i l’espai per als cotxes. I això causa la impressió que les motos aparcades estan palplantades al mig del carrer, de qualsevol manera.

És 100 % legal… de moment

Amb l’ordenança municipal de vianants i vehicles (en concret, l’article 40), és 100 % legal aparcar una moto a la vorera si aquesta té més de tres metres d’amplada i es deixa una distància superior als dos metres entre la moto i els passos de vianant o les parades d’autobús. Així que sí, els qui aparquen a la superilla de l’Eixample ho fan de forma ben correcta.

Ara bé, hi ha una circumstància en la qual s’anul·len totes les condicions anteriors: si hi ha un senyal de “prohibit aparcar, inclús motos a la vorera” no hi ha excusa que valgui. Segons fonts de l’Ajuntament de Barcelona consultades per betevé, ja hi ha trams on existeixen aquests senyals i aviat s’aniran estenent a la resta de trams de superilla, on encara no n’hi ha.

motos aparcades superilla eixample consell de cent
Com que no hi ha cap separació visual entre la vorera i l’espai per al trànsit, sembla que les motos estiguin aparcades al mig del no-res

Així que, més d’hora que tard, qui tingui moto i hagi d’anar a la superilla haurà d’aparcar en places senyalitzades a la calçada (als carrers del voltant, més lluny de la seva destinació final) o en aparcaments subterranis, de pagament.