vaga iberia

El síndic de greuges, Rafael Ribó, ha decidit obrir aquest divendres una actuació d’ofici davant les incidències, retards i cancel·lacions de vols a l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat, després de la vaga dels treballadors de terra d’Iberia del cap de setmana passat. En concret, el síndic analitza que Vueling cancel·lés més de 100 vols que estaven previstos els dies 26 i 27 de juliol. A les complicacions s’hi va sumar també la tempesta que el dia 27 va obligar a tancar l’aeroport al trànsit aeri durant una hora aproximadament. Ribó s’ha adreçat a l’Agència Catalana del Consum, a la conselleria de Treball, Assumptes Socials i Famílies, a la Delegació del Govern espanyol a Catalunya i a la companyia aèria Vueling per demanar informació sobre els problemes que van sorgir.

Cancel·lacions, retards i canvis d’horaris

Segons l’Oficina del Síndic, les cancel·lacions, els retards, els canvis d’horaris, la falta d’informació als viatgers, les llargues cues per presentar una reclamació o la falta de resposta a les sol·licituds de compensació o de devolució de l’import del bitllet són alguns dels greuges detectats. També es registren incidències relatives a la poca garantia del dret d’assistència als passatgers (menjar, beguda i hotel, entre d’altres) en uns dies de gran afluència de passatgers, per la sortida i l’arribada de les vacances.

No és el primer cop que el síndic actua d’ofici per problemes a l’aeroport. Ja va actuar el 2015 per problemes d’acumulació d’equipatges i maletes, el 2016 per retards i cancel·lacions de Vueling, el 2017 per la situació dels passatgers d’un vol de Vueling que no va arribar a Madeira i l’any 2018 sobre els retards i cancel·lacions de Vueling i Ryanair. En aquest sentit, també recorda als viatgers i afectats la possibilitat d’adreçar les queixes i reclamacions a la institució, per poder-los orientar en la defensa dels seus drets.