Aquests separadors havien d'evitar que cotxes i motos envaïssin l'espai dels ciclistes per garantir-ne la seguretat. ALBERT GARCÍA, Amics de la bici "Què anem a posar per davant: l'infractor o la persona que va bé per un carril bici i, a més, la seguretat o la vida d'aquest ciclista?" RAQUEL BOLUDA "Que si se han puesto es por el tema de que los coches no aparquen, ni circulen, porque muchas veces estacionan para descargar y no podemos pasar, y por otra parte es un tema también de seguridad." La realitat, però, és que les barreres han causat alguns accidents de moto i han generat queixes. JOAN GAMBÍN "Quan t'hi apropes no es veuen i, de sobte, te'ls trobes i naturalment que pot ser perillós. L'únic que és un element per protegir els ciclistes dels motoristes." VICTORINA FERNÁNDEZ "Per tant s'hauria de canviar l'element a una cosa més vistosa, o un altre tipus. Que s'inventin el que vulguin, però més cridaner, o més segur per al motorista." Per això l'Ajuntament de la ciutat avaluarà els 48 quilòmetres de carril bici protegits pels separadors i no descarta retirar-ne aquells que consideri perillosos per als motoristes. JOAQUIM FORN, primer tinent d'alcalde "Nosaltres hem d'estudiar si realment això pot ser causa d'accidentalitat. Si és així, haurem de prendre alguna mesura. No es farà d'una manera generalitzada, es farà d'una manera puntual i mirant les conseqüències que pot tenir per als més afectats, en aquest cas per als motoristes." No tots els motoristes, però, estan a favor de retirar els separadors: alguns creuen que no representen cap perill. FEDERICO PRADO "En cuanto lo tocas te puedes caer. Pero bueno, si no vas haciendo el loco pues no tiene por qué pasar nada." JOSEP TOMÁS "Jo crec que no és perillós, perquè si respectes el teu carril, no tens per què ficar-te al carril bici. Per tant, no és perillós." Les dues parts consideren que fer les barreres més visibles acostaria posicions i beneficiaria uns i altres.