El primer exemple, el trobem a la plaça d'Urquinaona. Aquí la informació s'ha reorganitzat perquè sigui més entenedora i efectiva. L'objectiu és que els conductors circulin d'un lloc a un altre de manera directa i sense fer voltes. ADRIÀ GOMILA, director de Serveis de Mobilitat "Cal que sigui uniforme, que a tot arreu diguem les coses pel seu nom. Continua, què vol dir? Que un cop comencem a senyalitzar una destinació l'anem marcant fins que arribes a un lloc." En molts casos, les destinacions senyalitzades es perden quan s'arriba a una intersecció. Per evitar-ho, es reubicaran els senyals i se'n substituiran els que estiguin en mal estat. Perquè no hi hagi excés d'informació, les destinacions es poden agrupar, com a màxim, de sis en sis. SARA LÓPEZ / ANNA SANS "Les actuacions s'estan fent després que un estudi del RACC determinés que calia millorar la senyalització de Barcelona. De fet, la zona pitjor valorada és la de l'Estació del Nord, on encara s'han de canviar els senyals." Segons l'informe, aquí la comprensió de la informació viària és més difícil. Alguns conductors destaquen que els cartells no estan ben col·locats i no es pot reaccionar a temps. TRANSI CASTELLANO "Per exemple, ara aquí mateix ho tens just al semàfor. Aleshores, clar, si està verd, quasi quasi que tires endavant." ESTHER HERNÁNDEZ "Algunes vegades els senyals estan tapats, que et pots trobar un arbre o alguna cosa al davant que no te'l deixa veure bé." Els canvis van començar a finals de 2013 i s'allargaran fins a 2015.

Amb una inversió d’1,2 milions d’euros, el consistori ha escollit 291 cruïlles per canviar-ne la senyalització. El pla de renovació preveu la unificació estètica de tots els cartells i la reubicació dels senyals per garantir una millor comprensió de la informació viària. L’objectiu és que la informació sigui més clara i comprensible.

El projecte va sorgir després d’un estudi del RACC, el 2011, en què es constatava que els senyals de Barcelona no eren suficientment entenedors per orientar algú dins la ciutat. Arran d’aquest informe, es va decidir millorar la continuïtat dels senyals que porten a destinacions concretes, ja que els conductors es desorientaven un cop arribaven a una cruïlla. Un altre canvi ha estat la reorganització de la informació dins un mateix panell informatiu, on, com a màxim, es poden posar sis destinacions. Per tal d’evitar l’excés d’informació, i garantir l’eficiència dels continguts, amb el nou projecte es reduirà un 21% els panells informatius. És a dir, es passarà de 1.506 suports a 1.186.

Tot plegat, són canvis que, sobretot, milloraran la circulació dels qui no viuen a la ciutat, ja que els residents, la gran majoria no necessita els cartells per orientar-se. L’Ajuntament preveu tenir tots els canvis enllestits a finals de 2015.