L’entrada en funcionament de la nova estació de Sant Andreu de Rodalies arribarà amb un dia de retard. La data d’estrena es trasllada de diumenge, dia 11 de desembre, a dilluns, 12 de desembre. Segons Adif Alta Velocitat, la causa són factors imprevistos en els treballs d’electrificació i la catenària.

El retard afecta també l’entrada en funcionament del nou traçat de la línia de la xarxa convencional Barcelona-Granollers-Girona. Fins que no obri l’estació de Sant Andreu, els trens de l’R2 Nord i l’R11 continuaran amb inici i final de recorregut a Montcada i Reixac.

Contratemps en l’electrificació i la catenària

L’empresa explica que en la fase final dels treballs han aparegut contratemps relacionats amb el sistema d’electrificació i la catenària. Segons l’ens, aquests imprevistos han afectat els recorreguts de fiabilitat i la formació de maquinistes, així com als tràmits administratius per a l’entrada en funcionament de les noves instal·lacions.

Una estació soterrada

L’estació de Sant Andreu de Rodalies serà soterrada, just al costat de l’estació de Sant Andreu Comtal, on ja no s’aturen els trens des del 3 de desembre. La nova estació es posarà en servei dilluns, quan hagi culminat el tall ferroviari de l’R2 Nord i l’R11 entre Sant Andreu i el Clot-Aragó, que ha de servir també per fer passar aquestes línies per dins de la Sagrera.

A la nova estació s’hi han instal·lat les escales mecàniques per connectar les andanes amb el vestíbul i també hi ha col·locades les estructures dels ascensors. La nova Sant Andreu queda sota un calaix de formigó però té llum natural gràcies a cinc grans lluernes que hi ha sobre la llosa que cobreix les vies.