estació Sant Andreu Rodalies

La nova estació de Sant Andreu de Rodalies pren forma. Serà soterrada, just al costat de l’estació actual (Sant Andreu Comtal) i, segons imatges facilitades per Adif, ja hi ha les vies col·locades i properament s’hi posarà la catenària i senyalització. L’estació es posarà en servei l’11 de desembre, quan hagi culminat el tall ferroviari de l’R2 Nord i l’R11 entre Sant Andreu i el Clot-Aragó, que ha de servir també per fer passar aquestes línies per dins de la Sagrera.

Segons ha explicat Adif a betevé, a la nova estació també s’hi han instal·lat les escales mecàniques per connectar les andanes amb el vestíbul i també hi ha col·locades les estructures dels ascensors. La nova Sant Andreu queda sota d’un calaix de formigó però té llum natural gràcies a cinc grans lluernes que hi ha sobre la llosa que cobreix les vies. Dues d’aquestes lluernes s’han tapat per evitar caigudes i l’entrada d’aigua però hi passa la llum natural.

estació Sant Andreu
Els operaris treballen dins la nova estació de Sant Andreu, que, tot i ser soterrada, tindrà llum natural

Una escala addicional a l’estació antiga

Mentre avança la construcció de la nova estació, l’antiga continua en servei i, coincidint amb el tall ferroviari de l’R2 Nord i l’R11, s’ha convertit en la parada d’origen i final d’aquestes línies. Aquesta setmana, usuaris de Rodalies s’han queixat de les aglomeracions que hi ha per entrar i sortir-ne. Per evitar-ho, fonts d’Adif han explicat a betevé que s’ha obert una escala addicional per facilitar l’entrada i sortida de passatgers quan arriba un tren.