L’Ajuntament de Barcelona vol que l’avinguda de Madrid deixi de ser una carretera urbana per passar a ser un vial verd. És l’avinguda que connecta l’Hospitalet de Llobregat amb el centre de la ciutat de Barcelona, i en alguns dels trams té fins a cinc carrils de circulació. Per això, el consistori ha anunciat un projecte de reforma que servirà per eixamplar voreres, fer el carrer més verd, disminuir els carrils de circulació i incorporar-hi un carril bici bidireccional. La reforma estarà consensuada amb veïns i comerciants a través d’un procés participatiu que començarà aquesta tardor.
De carretera urbana a carrer verd
Els objectius de la reurbanització integral són la millora de la mobilitat i l’impuls de transformació del model urbà. En aquest sentit, la incorporació d’un carril bici per cada sentit de circulació dona resposta a la demanda que els col·lectius d’usuaris de la bicicleta feien des de fa anys, ja que l’avinguda està considerada un dels carrers de la ciutat més perillosos per circular en bicicleta.
El futur carril bici evitarà que les bicicletes circulin entre els cotxes, una pràctica habitual en l’actualitat, ja que aquest vial connecta directament l’Hospitalet del Llobregat amb el centre de Barcelona.
L’avinguda de Madrid té una fesonomia de carrer dels anys 80. Hi hem de fer un abordatge integral
El projecte de reforma, a més, preveu ampliar les voreres per tal de millorar l’espaide vianants, incorporar-hi mobiliari urbà i reduir el nombre de carrils de circulació existents. També s’incorporaran contenidors i zones de càrrega i descàrrega.
En definitiva, tal com explica el regidor de Sants-Montjuïc, Marc Serra, l’objectiu del projecte és “pacificar aquesta carretera urbana grisa i convertir-la en un passeig verd”.
Pacificarem aquesta carretera urbana per convertir-la en un passeig verd
La reforma es consensuarà amb veïns i comerciants
La reforma es durà a terme en l’eix de dos quilòmetres que formen l’avinguda de Madrid i el carrer de Berlín, des del carrer de Sants fins a l’avinguda de Josep Tarradellas. El projecte es consensuarà amb veïns, entitats i comerciants a través d’un procés participatiu que començarà les properes setmanes i s’allargarà fins a finals d’aquest any.
El projecte de millora de l’avinguda de Madrid i el carrer de Berlín s’ha impulsat gràcies a l’acord subscrit aquest any pel govern municipal i el grup d’ERC per invertir 30 milions d’euros en projectes de proximitat. Està previst que el projecte de reforma, que tindrà una inversió de 589.000 €, estarà redactat abans d’acabar aquest mandat.