El descens de la sinistralitat a Barcelona, diu l’Ajuntament, passa per reduir la velocitat de circulació a la ciutat. Això, segons la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, no implica canviar els límits de velocitat dels carrers, sinó vetllar perquè es compleixin els actuals. Per això, el consistori ha anunciat en el decurs del 25è Fòrum de Seguretat Viària de Barcelona que instal·larà radars a algunes de les zones limitades a 30 quilòmetres per hora. Una mesura que encara s’ha de concretar. S’està estudiant en quins punts convé col·locar-los per reduir de manera efectiva la velocitat dels vehicles.

Segons Alarcón, “tenim una llarga tradició de zones 30 i carrers a velocitat sempre però no sempre aquesta velocitat es compleix”. Si es respectessin els límits, creu, es reduirien de manera significativa els accidents i la gravetat dels ferits.

18 víctimes mortals el 2019, 10 dels quals motoristes

Aquest millor control, mitjançant radars, dels límits de velocitat serà, diu l’Ajuntament, especialment beneficiós pels col·lectius més vulnerables com, per exemple, els motoristes. Aquest 2019, 10 de les 18 víctimes mortals a Barcelona han estat motoristes.  “Està demostrat que quan baixa la velocitat de circulació la sinistralitat en cas de les motos cau i els accidents són molt menys greus”, ha explicat Alarcón.

Un radar de tram al túnel de la Rovira

A banda d’aquest radars en zones 30 també es treballa per instal·lar-ne d’altres en punts estratègics. Tal com va avançar betevé, el proper serà un radar de tram al túnel de la Rovira que s’espera poder estrenar el setembre de l’any vinent. S’ha detectat que és un punt on se sobrepassa sovint la velocitat permesa, de 60 quilòmetres per hora.