Els carrils bus en sentit contrari al pas del vehicle privat generen polèmica perquè molts vianants no s’ho esperen. En el cas del carril de la travessera de Gràcia, les entitats en defensa del transport públic, dels vianants i el sindicat CGT demanen que se segregui de la resta de carrils. L’objectiu és que els vianants i la resta de vehicles tinguin clar que es tracta d’un carrer amb doble sentit.

També se suma a la demanda l’AMPA de l’Escola Infant Jesús, just davant d’aquest carril. Es van alertar per la inseguretat que generava un nou sentit de circulació al costat de l’escola, i van aconseguir que l’Ajuntament instal·lés una tanca per separar clarament l’accés al centre de la calçada i evitar accidents. La vicepresidenta de l’AMPA, Helena Oller, ha explicat que els preocupava molt l’entrada i la sortida dels infants. “Un cop solucionat el tema de seguretat, la resta sí que crec que com a ciutadans ens hauríem de moure per aconseguir una millor senyalització“.

Des que es va implantar aquest carril, el novembre passat, segons el sindicat CGT, hi ha hagut sis accidents. El Saturnino Mercadé, de la CGT, demana que s’instal·li el carril en un altre carrer i afegeix que “han d’informar i posar mesures visuals per alertar per on passen autobusos en les dues direccions”.

“El carril de sentit contrari és molt eficient”

A l’hora de demanar una millor senyalització, també hi coincideixen l’entitat Promoció del Transport Públic. Ricard Riol coincideix amb Ole Thorson, de Catalunya Camina, en què seria positiu segregar el carril bus de la resta de carrils, i proposen una illeta central. Ara bé, Riol destaca que aquest carril bus ha millorat l’agilitat del servei. “El que no podem fer és fer recular el transport públic perquè sinó tindrem menys passatgers. Ens estan funcionant molt millor les línies de la nova xarxa de bus on l’anada i la tornada es fa en el mateix carrer o són properes”, ha apuntat.

L’Ajuntament ha explicat que ja es van reforçar els senyals per advertir del doble sentit de la marxa dels vehicles i apunta que segons els estudis fets, és el millor recorregut per l’eficiència dels busos que hi passen.

El darrer accident en un carril bus en sentit contrari als cotxes va ser divendres passat, al carrer de Tarragona. Un autobús va atropellar una dona quan creuava pel mig de la calçada.