L’associació Promoció del Transport Públic (PTP) ha presentat Objectiu tren 2024. El document defensa una millora de les connexions ferroviàries de Catalunya amb l’objectiu de doblar el volum de passatgers fins a arribar als 1.350 milions d’usuaris l’any 2030 i reduir les emissions de CO2 pràcticament a zero.
Projectes pendents a Barcelona
Per aconseguir aquesta fita, la PTP planteja algunes actuacions prioritàries en la infraestructura per millorar la capacitat d’aquests sistemes de transport. En el cas de Barcelona, insisteix en la unió del Trambaix i el Trambesòs per la Diagonal i la prolongació d’aquestes línies, així com també la creació d’eixos tramviaris a la Gran Via o a la C-245. El document també defensa la finalització de l’L9 de metro i la unió amb l’L10 per tal de descongestionar la xarxa barcelonina.
Descentralitzar les inversions
L’entitat també posa l’accent en la importància d’un canvi en les polítiques d’inversió públiques per tal d’oferir un servei de tren millor a Catalunya. Segons el text presentat aquest dijous, el ferrocarril ha de deixar de ser un mitjà de transport per connectar Barcelona i ha d’arribar a tot el territori català. En aquest sentit, la PTP defensa que s’han de descentralitzar les inversions i detalla les característiques que ha de tenir el servei ferroviari pel que fa a freqüència de pas, cadència i amplitud horària.