Aquesta doble barrera de seguretat és la que s'instal·larà en 46,7 quilòmetres de carreteres locals barcelonines. El sistema inclou una pantalla contínua que amorteix el cop de la víctima i evita que la persona franquegi la contenció. Les xapes metàl·liques s'instalaran en revolts tancats per minimitzar les conseqüències dels accidents. En els trams rectes i en revolts suaus, se substituiran els suports de les tanques, antigament amb arestes agressives, que ara s'han arrodonit per evitar l'efecte guillotina. ALBERTO FERNÁNDEZ DÍAZ, vicepresident de la Diputació de Barcelona "Aquest sobreesforç en matèria de seguretat per a motoristes i ciclistes, que duplica la inversió dels últims anys, es materialitzarà en un 50% al llarg de 2012." Les primeres carreteres on s'actuarà són les que presenten un índex elevat d'accidents de moto. En vies sense sinistralitat, es farà depenent del volum de trànsit. L'any 2011, la xarxa interurbana de Barcelona va registrar cinc víctimes mortals, de les quals una era motorista. Dels 66 ferits greus, 10 conduïen una moto. Després d'aquesta actuació, la xarxa local barcelonina tindrà 78 km de carreteres protegides.

Ja fa molts anys que els motoristes es queixen dels problemes que els porten les tanques de seguretat a les carreteres catalanes, acusen fins i tot aquests elements de provocar morts entre els conductors que hi topen quan tenen accidents. Ara, la Diputació de Barcelona inverteix prop de sis milions d’euros a adaptar aquestes barreres per protegir els motoristes, i també els ciclistes.

El sistema SPM evita l’impacte directe del motorista contra els suports de les contencions i alhora impedeix que en cas d’accident, el motorista travessi la tanca per la part inferior i pugui caure pel desnivell protegit per la tanca. D’aquesta manera, a finals d’any les carreteres de Barcelona tindran 78,2 quilòmetres de via adaptats amb el sistema de protecció SPM.

Durant el 2011, a la xarxa viària interurbana que depèn de la Diputació de Barcelona es van registrar cinc accidents mortals i 55 accidents greus, amb el resultat de cinc morts i 66 ferits greus; d’aquests, 10 motoristes ferits greus i un motorista mort.