A primera hora del matí els operaris han descarregat les tanques i el material per senyalitzar les obres. Els treballs començaran just aquí a la plaça de Pablo Neruda, i al carrer del Consell de Cent, entre Lepant i Padilla. En aquests punts es crearan dos nous aparcaments per als autocars. Les obres obligaran a tallar un carril de circulació a Consell de Cent. GERARD ARDANUY, regidor de l'Eixample "Bàsicament el que farem és ajudar a ampliar les voreres, ajudar que la gent pugui encotxar i desencotxar i pujar als autocars, per poder accedir de manera més ordenada al temple." Quan els nous aparcaments estiguin enllestits, els autocars desapareixeran de l'entorn més immediat del temple. L'objectiu és pacificar-hi el trànsit. Els turistes arribaran fins aquí a peu. Per facilitar-ne el desplaçament s'ampliaran els passos de vianants als semafors i les voreres dels carrers Marina i Sardenya al voltant del temple. L'inici dels treballs ha estat rebut amb satisfacció per l'associació de veïns, que fa anys que hi denuncia la presència massiva d'autocars. Però la desaparició dels busos no resol un altre dels seus problemes. JAUME TORRENTS, president de l'AV Sagrada Família "El temple també hauria de posar-hi molt de la seva part, per exemple en el tema de les cues, que haurien de fer-les a l'interior. Hi ha moltes formes de fer funcionar les cues com es fa als aeroports o en grans esdeveniments, i que en poc espai s'hi acumula gran quantitat de gent. I ara mateix es creen unes cues que en els moments de màxima afluència dóna la volta a tota la Sagrada Família." Per això reclamen al Patronat de la Sagrada Família que actuï per controlar les aglomeracions de turistes sobretot durant la Setmana Santa i l'estiu.
Els treballs tindran tres etapes
. En la primera, s’eixamplaran les voreres i els passos de vianants de la Diagonal, per tal que els turistes puguin pujar i baixar dels vehicles amb comoditat. En la segona fase, es condicionaran les voreres entre la Marina i Sardenya, a la plaça de Pablo Neruda, i el carrer de Padilla, entre Aragó i la Diagonal. Finalment, en la darrera etapa s’eixamplaran els xamfrans del voltant del temple i també els del carrer de València, a la confluència amb els carrers de la Marina i Sardenya.
No serà fins aleshores, en aquesta darrera etapa, que els autocars deixaran de circular pels entorns del temple.