Bitllets com ara la T-10, la T-Mes o la T-Trimestre se substituirien per un de sol ,amb el qual els usuaris pagarien en funció de l’ús dels diferents transports que en fes cada usuari. Així ho ha explicat Damià Calvet, secretari de Mobilitat, que ha explicat que això permetria l’adaptació de les tarifes als usuaris, a diferència del que imposa el model actual, en què tothom paga el mateix indiferentment de l’ús.

Calvet ha precisat que, amb aquest sistema, a més de la utilització del sistema de transport públic, hi hauria menys cost del viatge i a la inversa, com menys ús, viatges més cars. Així, ha dit, “es premiarà els que més viatgin amb transport públic”. El secretari de Mobilitat ha afirmat que l’actual gamma de bitllets desapareixeria i es passaria del concepte d’usuari al de client.

Pel que fa a la xarxa de Rodalies, Damià Calvet ha advertit que la Generalitat no signarà el contracte de servei amb Renfe si l’Estat no posa sobre la taula un “calendari clar i concret” per invertir els 4.000 milions d’euros previstos en el Pla de Rodalies, la planificació que va acompanyar el traspàs del servei. També ha dit que cal reformar la llei perquè el govern pugui triar lliurement el concessionari del servei.