Gairebé la meitat de les actuacions d'estiu han estat per renovar el paviment a diferents vies de la ciutat. A banda de les habituals actuacions a les rondes,també s'ha millorat la calçada dels laterals de la Gran Via o del carrer d'Aribau. Totes aquestes obres han dificultat la mobilitat durant aquests mesos però ara, un cop finalitzades, molts veïns les valoren positivament. ROMAN LÓPEZ "Estem contents, han acabat tal com deien els cartells, i han fet el carril més ample " La majoria d'obres, però, han estat d'urbanització i de millora d'infraestructures. Entre les més importants hi ha la de la plaça sanllehy que feia anys havien estat paral·litzades. També s'ha aprofitat per instal.lar la nova xarxa d'alta tensió a diferents trams de la ciutat, com el carrer de l'Escorial, en què s'ha millorat el cablejat de llum i aquest matí els obrers treballaven per posar fi a les tasques. JANET SANZ, responsable d'Urbanisme "Totes aquelles obres que fan referència a la mobilitat i, per tant, que tenen una afectació en el dia a dia dels veïns i veïnes estaran també finalitzades i la resta que quedaran pendents són aquelles que ja estaven calendaritzades fins a finals de setembre i, per tant, estem en calendari i en termes d'execució correctes com s'havia previst." És el cas del pont de sarajevo i del túnel que uneix la via flavència amb l'avinguda meridiana que està en ple procés de reconstrucció.En total aquest estiu s'hauran fet 64 actuacions de les quals ja se n'ha enllestit un 75%. En total queden pendents 16 actuacions a tota la ciutat i s'hauran d'enllestir abans del 20 de setembre quan l'ajuntament preveu que acabi l'última obra d'estiu prevista. Us ho ha explicat des de la carretera de Ribes, Sara López.

El Comitè d’Obres i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona aprofita cada any aquesta època de menor activitat per planificar treballs pendents que afecten la circulació. Les obres de reparació i millora de les infraestructures viàries i de serveis previstes per a aquest estiu a la ciutat avancen, en general, segons les previsions. Ho ha confirmat la tinenta d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz: “Estem en calendari i en termes d’execució correctes com s’havia previst.” La regidora ha aprofitat per agrair als veïns la paciència i comprensió per les molèsties que causen les obres, i als tècnics municipals l’esforç per minimitzar-ne l’impacte.

Aquest estiu s’han previst finalment 64 actuacions, 30 de les quals corresponen a la repavimentació d’un total de 73.523 metres quadrats de calçada, uns 7.000 més del que en un principi s’havia anunciat. Han estrenat asfalt, per exemple, la ronda de Dalt en sentit Llobregat des del túnel de l’Oreneta fins a l’Hospitalet de Llobregat, el carril bus de la Gran Via entre la plaça d’Espanya i el carrer de la Química, l’avinguda Diagonal entre Palau Reial i la Facultat d’Economia i Empresa de la UB, i els carrers d’Aribau i de Muntaner, entre la Diagonal i la Gran Via.

Pel que fa a millores a les xarxes, una de les obres més importants que s’ha dut a terme aquest estiu és la construcció de la nova línia elèctrica d’alta tensió entre Collblanc i la Trinitat. Les conduccions subterrànies estan pràcticament enllestides i ara només falta passar-hi els cables, amb l’objectiu de disposar d’una xarxa elèctrica més mallada que eviti possibles avaries i apagades. Aquestes obres, que s’han endarrerit respecte al calendari inicialment previst, han comportat restriccions de trànsit en diverses fases als passejos de Sant Joan Bosco i Manuel Girona, la ronda del General Mitre i el carrer de l’Escorial, entre d’altres.

Una altra gran obra que ha quedat, de moment, enllestida aquest estiudesprés de vuit mesos de treballs– és la reurbanització de la plaça de Sanllehy, durant més de sis anys afectada per les obres aturades de la Línia 9.

Als accessos a la ciutat, a banda dels talls a la ronda de Dalt per renovar-ne l’asfalt, les principals afectacions de trànsit durant les darreres setmanes s’han viscut a l’avinguda Meridiana. Per tal de millorar la connexió entre la Trinitat Nova i la Trinitat Vella, s’està ampliant i reurbanitzant el pont de Sarajevo. Les obres encara no estan enllestides, però ja no hi ha restriccions de trànsit causades per la instal·lació de barreres laterals al pont. A les nits, hi ha hagut talls per poder muntar les noves estructures metàl·liques al lateral del pont.

Una metres més enllà, la remodelació dels entorns de l’edifici d’habitatges de protecció oficial de la UGT a la Trinitat Vella encara obliga a tallar el túnel d’accés a la Meridiana des de la via Favència (banda muntanya). Durant els propers dies, també a la Meridiana, s’han d’acabar de substituir les barreres de seguretat per tal d’adaptar-les a la normativa vigent.

Altres obres a enllestir durant els propers dies, abans que comenci el curs escolar, són la urbanització dels carrers de Lleó XIII i García Mariño, a la Bonanova; la pavimentació del passeig de la Reina Elisenda de Montcada, a Sarrià; la rehabilitació del col·lector del carrer de l’Hospital, al Raval; o la reforma de les estacions de metro de Zona Universitària (L3) i el Poblenou (L4) per fer-les accessibles a persones amb mobilitat reduïda. La darrera obra d’estiu està previst que finalitzi el proper 20 de setembre.

Sobre el catàleg d’obres inicialment previstes per a aquest estiu, s’ha anul·lat temporalment la supressió de les juntes estructurals de la via Augusta entre la plaça de l’Orient i el carrer de l’Hort de la Vila. S’hi han acabat incorporant, en canvi, el formigonat de les vies dels FGC que arriben a l’estació de Plaça de Catalunya i l’execució d’uns sondejos a la ronda de Dalt.

Mapa d’obres finalitzades (en verd) i pendents de finalitzar (en vermell):