Els 300 passatgers que havien de fer el trajecte Guatemala-Madrid el 5 de gener amb un vol d’Iberia ja han completat el trajecte tres dies després -aquest dimecres- després d’haver estat atrapats durant dos dies al Salvador. Amb tot, hi ha hagut una cinquantena de persones que encara han trigat unes hores més a arribar a la destinació final: l’Aeroport de Barcelona-el Prat.

En arribar a Catalunya, els viatgers afectats s’han queixat de falta d’informació per part de la companyia, i que quan els han informat ha estat tard i malament. Els passatgers han denunciat poca agilitat d’Iberia per trobar solucions als problemes que els impedien poder tornar segons les previsions, com ara que “no sabíem ni quan ni com tornaríem”, denuncia una passatgera, que afegeix que “vam saber quin seria el vol de tornada per un correu electrònic”.

Iberia entona el “mea culpa”

L’aerolínia espanyola afirma que tots els afectats han estat allotjats en hotels al Salvador però reconeixen que han estat lents a l’hora de trobar solucions perquè, expliquen, en aquest país hi ha molt pocs vols cap a Europa i, per tant, és més difícil poder recol·locar les persones afectades. Iberia ho ha resolt, apunta, amb el desplaçament especial d’un avió per fer el trajecte.

Amb tot, molts dels passatgers han explicat, en aterrar a Barcelona, que presentaran una reclamació a l’aerolínia pels fets ocorreguts i com els ha gestionat Iberia.