Quines destinacions directes internacionals es poden fer des de l’Aeroport de Barcelona-el Prat?

Destinacions de l’Aeroport de Barcelona

L’aeroport disposa de fins a 44 rutes intercontinentals. Un nou vol directe entre Barcelona i Abu Dhabi (els Emirats Àrabs Units), operat per Etihad Airways amb cinc freqüències setmanals, reforça les connexions amb l’Àsia. A partir del març del 2019, s’hi podrà volar tots els dies de la setmana. Aquest any també és possible viatjar directament a Taixkent (l’Uzbekistan) amb una freqüència setmanal des del mes de maig. En aquest mapa trobareu totes les destinacions intercontinentals que operen a l’aeroport barceloní. Les estrelles es corresponen amb les novetats del 2018, que contenen les freqüències setmanals amb què s’estrenen.

Una altra ruta inèdita que s’ha afegit aquest 2018 ha estat Addis Abeba (Etiòpia), però ha resultat ser la més breu ja que a l’agost es va anul·lar per “dificultats operatives”, segons Ethiopian Airlines.

Com a novetats del 2018 també hi ha la ruta d’Iberia/Level cap a Boston amb dues freqüències setmanals, que es van ampliar a tres a partir de l’agost. Aquest enllaç, però, no és inèdit. L’any passat estava cobert amb Azores Airlines. És el mateix cas que la ruta de Seül. Enguany la companyia Asiana s’hi ha afegit amb quatre freqüències setmanals però també es manté Korean Air, l’aerolínia que el 2017 va inaugurar aquesta connexió.

Santiago de Xile – Barcelona, nova ruta el 2019

De cara a l’any que ve, el mapa de destinacions intercontinentals es nodrirà amb la connexió cap a Santiago de Xile i se sumarà a les quatre que ja existeixen amb l’Amèrica del Sud (Bogotà, Lima, Buenos Aires i Sao Paulo). Level serà l’encarregada de cobrir la ruta cap a la capital xilena dos cops per setmana a partir del 31 de març del 2019. L’aerolínia també estrenarà ruta el 27 de juliol a l’aeroport JFK de Nova York amb tres vols per setmana.

L’Havana i Punta Cana, rutes intercontinentals perdudes

Aquest 2018 l’aeroport no ha crescut quant a connexions intercontinentals i continua disposant de 44 rutes. Això és així perquè se n’hi han sumat dues (Abu Dhabi i Taixkent) però també se n’han perdut dues: l’Havana, operada per Plus Ultra, i Punta Cana, connectada amb Level. Segons fonts d’Aena, es tracta de decisions de les aerolínies quan no arriben als objectius de mercat i demanda.

Tot i això, les xifres de viatgers intercontinentals són positives. El trànsit intercontinental a l’aeroport de Barcelona va augmentar un 29 % entre el 2015 i el 2017 i el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries continua apostant per objectius nous com Tòquio, Mèxic i Bangkok.