L’auditori de Barcelona Activa és l’escenari aquest dijous de la celebració dels 20 anys de la creació del Pacte per la Mobilitat, un espai de participació i diàleg sobre la mobilitat a la ciutat, que es va crear l’any 1998 amb la participació de l’Administració local i un ampli ventall d’associacions i entitats de la ciutat.

En l’any del 20è aniversari, en formen part 122 entitats, entre associacions, empreses, experts i operadors, que es reuneixen periòdicament per traçar els eixos de la mobilitat de futur per a Barcelona. Per al període 2019-2024 s’han marcat com a eixos principals el protagonisme per als vianants i la lluita contra la contaminació.

Les entitats han remarcat la necessitat de disminuir l’ús del vehicle privat i consolidar mitjans de transport sostenibles. “Tenim un repte immediat que és la regulació a nivell metropolità de l’aparcament, els vehicles de mobilitat personal, la futura zona de baixes emissions, potser un peatge urbà“, apunta el president de la plataforma Promoció del Transport Públic (PTP), Ricard Riol.

Protegir els usuaris més vulnerables de la via pública és també una prioritat. Així ho apunta l’associació de Prevenció d’Accidents de Trànsit. “Hem de solucionar o millorar molt la seguretat viària per arribar al 2050 a la visió zero, que no hi hagi accidents, morts ni ferits greus”, apunta el president de l’entitat, Ole Thorson. Altres entitats recorden que també cal reduir la contaminació acústica.

L’acte de celebració de les dues dècades del fòrum de debat s’ha iniciat a les 18 h amb la conferència “Mobilitat, valors i comunicació: les contradiccions de les persones i el comportament efectiu”, a càrrec d’Enric Pol, catedràtic de psicologia social i ambiental de la Universitat de Barcelona.