El Síndic ha obert una actuació d’ofici per analitzar si s’està garantint el dret a la mobilitat de les persones com a conseqüència del tall de la Línia 1 del metro entre les estacions del Clot i el Fondo per unes obres que s’allargaran fins al 30 d’agost. El defensor de les persones assegura en un comunicat que ha rebut diverses queixes  per la durada del trajecte alternatiu i per les dificultats amb què es troben les persones amb mobilitat reduïda.

El Síndic explica que s’ha adreçat a TMB perquè l’informi sobre “el dispositiu alternatiu implementat, el nombre de persones que l’utilitzen, la suficiència dels vehicles que integren el servei especial, els elements informatius a peu de carrer i les persones informadores a les estacions”. També s’ha demanat informació sobre quines mesures s’han implementat “per garantir els drets de les persones amb mobilitat reduïda”. En el mateix sentit, també ha demanat informació als ajuntaments de Barcelona i de Santa Coloma de Gramenet.

Rafael Ribó recorda que el Codi de consum de Catalunya “considera que els transports són un servei bàsic, és a dir, un servei de caràcter essencial i necessari per a la vida quotidiana o que tenen un ús generalitzat entre les persones consumidores”. Assenyala, també, que el mateix Codi identifica uns col·lectius d’especial protecció en les relacions de consum, com ara els infants i els adolescents, les persones grans, les persones malaltes, les persones amb discapacitat i qualsevol altre col·lectiu en situació d’inferioritat o indefensió especials.