Els cotxes a Barcelona no poden circular a més de 30 km/h per cap de les vies secundàries de la ciutat. Des de l’1 de març hi ha zones 30 noves a Barcelona, amb 112 quilòmetres més de carrers amb aquest límit de velocitat. L’objectiu de l’Ajuntament és reduir la sinistralitat i la gravetat de les lesions. Vies grans com el carrer de la Diputació, un tram del passeig de Sant Joan o el carrer d’Espronceda tindran una velocitat màxima permesa de 30 km/h.

En aquesta pàgina pots consultar un mapa amb tots els carrers que passen a ser zones 30.

El carrer de la Diputació passa a ser zona 30

L’Ajuntament ha volgut reduir la velocitat màxima permesa a tota la xarxa secundària, també en aquells carrers amb més d’un carril de circulació. Un dels casos més destacats és el del carrer de la Diputació, que té dos carrils de circulació i que és una via paral·lela a Aragó, una de les més transitades de Barcelona. En tot el tram de Diputació, els vehicles ja no hi poden circular a 50 km/h.

Amb el decret nou, el 68 % de la longitud total de calçades són zones 30, un percentatge que s’incrementarà en un futur. El govern municipal vol ampliar la xifra de carrers pacificats, tot sumant 212 quilòmetres més de vies a 30 km/h fins al 2022. L’any vinent el consistori vol reduir la velocitat a la via Laietana, la travessera de Gràcia, Consell de Cent, Torras i Bages, Mandri i Pi i Molist, entre d’altres. D’aquesta manera, s’arribarà al 75 % dels carrers de Barcelona.

En algunes vies, com Sants i Creu Coberta, ja s’ha senyalitzat el límit nou, malgrat que molts conductors fan cas omís dels senyals. Però a la majoria de les zones 30 noves encara no hi ha cap element que informi del canvi. L’objectiu de l’Ajuntament és instal·lar plataformes elevades, radars i senyals perquè els conductors vegin clarament que estan entrant en una zona pacificada. Les actuacions es faran al llarg del 2020.