carrer Sants zona 30 km/h

Aquest diumenge, 1 de març, ha entrat en vigor el decret municipal que limita la velocitat a 30 km/h a totes les vies de la xarxa secundària de la ciutat. Això inclou també aquelles que tenen més d’un carril i o més d’un carril per sentit. Aquest dilluns és, per tant, el primer dia laborable en què els conductors hauran de conviure amb la mesura. Des d’ara, Barcelona té 112 quilòmetres més de carrers de zona 30, fins arribar al 68 % de la longitud total de calçades. Al llarg d’aquest 2020 s’instal·laran plataformes elevades, radars i senyalització perquè els conductors vegin més clarament que estan entrant en una zona pacificada.

Entre les primeres vies on ja es visualitza el canvi hi ha el carrer de Sants i el de la Creu Coberta. Els primers conductors, però, asseguren que és molt complicat mantenir la velocitat reduïda perquè estan acostumats a circular per la zona més ràpid i els preocupa que això generi més congestió de trànsit.

Barcelona, ciutat 30

L’Ajuntament s’ha fixat com a objectiu convertir Barcelona en una ciutat 30, de manera que a la majoria de carrers de la ciutat els vehicles hi circulin, com màxim, a aquesta velocitat. Des del consistori reivindiquen la norma com a una eina per reduir la sinistralitat i la gravetat de les lesions.

Per això, amplien la xifra de carrers pacificats. El 2021 es volen sumar 212 quilòmetres de zones 30, cosa que incrementaria fins al 75 % el percentatge de calçades on s’aplica el límit de velocitat.