La V9, la V33 i la D50 ja circulen pels 55,9 quilòmetres de carrers de la ciutat que recorren entre les tres. Són les línies de la xarxa ortogonal que s’han posat en marxa aquest dilluns. A més, també s’ha estrenat una línia convencional, la 52, entre Collblanc i la plaça de Catalunya.

Durant les primeres hores de funcionament de les noves línies, alguns passatgers tenien dubtes de quin era el funcionament i es mostraven sorpresos pels canvis. El director de Mobilitat, Adrià Gomila, ha explicat que durant els primers dies analitzaran quin és el funcionament i com s’hi adapten els usuaris. Per això, Gomila es mostra obert a, si cal, fer modificacions en el futur.

Amb la creació dels tres busos nous, dos de verticals i un de diagonal, es vol millorar la connectivitat entre punts oposats de la ciutat. La V9 connecta el Poble-sec i Sarrià, la V33 uneix el Besòs i Santa Coloma i la D50 es mou entre el Paral·lel i Ciutat Meridiana. Els canvis que genera aquesta última ha comportat la creació de la línia 52 que substitueix part del recorregut de l’antic 50, que ara quedava sense bus.

La xarxa ortogonal 23 línies i a la tardor incorporarà les últimes cinc línies previstes. L’Ajuntament calcula que aquests busos transportaran cada dia 390.000 passatges, fet que representa el 53 % del total. Per facilitar l’adaptació als canvis, fa una setmana que hi ha un centenar informadors a les parades per resoldre els dubtes dels usuaris.

Estrena moguda

Com és habitual, la incorporació d’aquestes línies comporta la supressió d’altres i això provoca les queixes dels veïns que consideren que hi surten perdent. Veïns de Can Baró i el Carmel s’han queixat perquè creuen que la modificació de la Línia 24, per la creació del D50, els perjudica.



Fa dies que es repeteixen les mobilitzacions en contra dels canvis. En el cas de la V9, els veïns lamenten que la supressió del bus 41 els deixa sense connexió entre l’Esquerra de l’Eixample i el CAP Manso i l’Hospital del Sagrat Cor. També lamenten que els canvis han fet eliminar places d’aparcament de zona verda per a residents. L’Ajuntament ja ha respost que a l’estiu se’n faran de noves i es compensaran les que s’han perdut ara.

Aquest dilluns al matí, TMB ha hagut de modificar el recorregut dels primers busos de la V9 perquè una quarantena de veïns de les Tres Torres s’han concentrat al carrer de Calatrava per impedir que hi passés. Llavors els busos han continuat circulant per la via Augusta fins que ha acabat la protesta.