Bicibús eixample octubre 2021

Continua creixent l’èxit del bicibús de l’Eixample. Cada cop són més les famílies que volen apuntar-s’hi i això ha provocat la creació d’una tercera branca de la línia del bicibús de Sant Antoni, que des del carrer d’Entença es desviarà pels carres de València i del Comte Borrell cap a les escoles Auró, Els Llorers i IPSI i l’EBM l’Arbret. Aquest cop, però, la novetat és que aquesta ruta no tindrà l’acompanyament d’agents de la Guàrdia Urbana.

Així doncs, a partir del desviament d’aquest nou tram, no es tallarà el trànsit perquè hi passin les bicicletes. No obstant això, els organitzadors confien que, mentre el volum de participants ho permeti, puguin circular pel carril bici del carrer de València, on es fa una primera parada a l’Escola els Llorers i a l’EBM l’Arbret. Tot seguit, petits i grans pedalejaran pel carrer del Comte Borrell amunt per arribar a les escoles Auró i IPSI. En aquest segon tram no hi ha carril bici, però el carrer del Comte Borrell té la velocitat limitada a 30 km/h i, per, tant, la idea és circular-hi per la calçada.

primer bicibus eixample
Una imatge de l’estrena del bicibús, el 17 de setembre

Un bicibús que connecta amb nou centres

La línia de Sant Antoni surt els divendres a les 8.25 h des del Mercart de Sant Antoni, tot i que les famílies s’hi van incorporant pel camí. Ara per ara ja hi participen nou escoles. El primer itinerari es va estrenar al setembre cap a les escoles situades a l’eix del carrer d’Entença: Joan Miró, Entença i Xirinacs. Les imatges d’aquesta primera expedició van convertir-se en virals arreu del món.

A partir d’aquí una nova branca es va desviar per Consell de Cent cap a l’Escola Diputació i l’EBM Germanetes. I ara, la tercera branca arribarà fins a les escoles Auró, Els Llorers i IPSI i l’EBM l’Arbret. En paral·lel, s’ha estrenat la ruta des de la plaça del Doctor Letamendi.

Tot fa preveure que aquest no serà el darrer bicibús de la ciutat ni de l’Eixample. Unes 35 escoles s’han interessat pel projecte i han participat recentment en una reunió informativa amb Bicibús Eixample i les plataformes Eixample Respira i Revolta Escolar, les entitats que estan darrere la iniciativa.

Les dificultats d’anar en bici a l’escola

Falten aparcaments i els carrils bici són estrets

Un exemple de mobilitat sostenible

El bicibús pretén promoure un transport sostenible, amb la proposta de reduir els cotxes als carrers de la ciutat i especialment als voltants de les escoles per tal de guanyar seguretat i salut amb la disminució del nivell de contaminació. Aquesta aposta lliga amb el moviment Revolta Escolar, que lluita per pacificar els entorns dels centres educatius.