Al districte de l’Eixample hi ha, des d’aquest divendres, un bicibús des de Sant Antoni fins als diferents centres escolars del carrer d’Entença. Aquest projecte de mobilitat, que va començar a Sarrià però que també es fa a ciutats com Vic i Sabadell, vol promoure l’ús segur de la bici per anar a l’escola. Els infants i les famílies van junts amb bicicleta des de casa fins als centres.

En aquest cas, el projecte s’ha impulsat des de les associacions de famílies de les escoles Joan Miró, Entença i Xirinacs. Els tres centres, juntament amb quatre llars d’infants més, comparteixen que tots estan ubicats en un carrer de màxima circulació de trànsit, com és el d’Entença, que no té carril bici. La iniciativa ha tirat endavant amb el suport del Camí Amic, entitat que treballa per fer més amables els espais per als veïns.

Recorregut del primer bicibús de l’Eixample

Funcionarà cada divendres lectiu

Cada divendres lectiu, el bicibús sortirà a un quart de nou del matí de la plaça de Conxita Pérez, a la cruïlla del carrer del Comte de Borrell amb Tamarit, a Sant Antoni. Des d’aquest punt, avançarà per la calçada per l’avinguda de Mistral, el carrer de Calàbria, per girar a Diputació i continuar per Entença.

En la intersecció d’aquests carrers hi ha l’Escola Joan Miró. El trajecte continuarà pujant per Entença fins a arribar al tram Provença/Rosselló, on hi ha les escoles Entença i Xirinacs. A cada canvi de sentit hi haurà una parada. En aquests punts, que de moment seran dos, s’hi podran sumar més famílies.

2.000 infants i 25.000 vehicles

La pacificació del carrer d’Entença és una demanda de les famílies de les escoles de la Nova Esquerra de l’Eixample. Calculen que cada dia hi passen al voltant d’uns 2.000 infants i joves i 25.000 vehicles. Ara mateix el carrer té tres carrils destinats a vehicle privat i asseguren que en aquesta via se superen els límits de contaminació ambiental i atmosfèrica apropiats per a un correcte desenvolupament dels infants.

El bicibús és una manera de reivindicar la pacificació d’Entença amb la creació d’un carril bici que sigui apte per als infants i que els permeti arribar a les escoles de manera segura. Això faria possible, de retruc, reduir el nombre de carrils destinats a la mobilitat amb vehicle privat contaminant.