El projecte del bicibús continua agafant impuls a Barcelona. A la posada en marxa de la nova ruta des de Letamendi, aquest divendres, cal afegir-hi que la iniciativa podria créixer amb una trentena d’escoles més. En una reunió aquest dimarts, representants de 35 AFA i AMPA de la ciutat van informar-se amb els impulsors del projecte a l’Eixample sobre com concretar les rutes.

Rutes i situacions adaptades a cada escola

Segons ha explicat a betevé Rosa Suriñach, de l’AFI Escola Entença i impulsora del bicibús Eixample, hi ha escoles de diferents districtes de la ciutat que s’estan mobilitzant per traçar els recorreguts. En el cas de Sarrià – Sant Gervasi, Suriñach ho considera “especialment interesant” perquè la bicicleta serà una alternativa sostenible al cotxe en un districte on el vehicle privat té força pes per anar a escola.

També hi ha famílies de la Dreta de l’Eixample que estan treballant “amb una casuística similar a l’Esquerra de l’Eixample” amb escoles properes entre si i rutes més llargues.

Entrevista a dos dels impulsors del Bicibús Eixample

Acompanyament de la Guàrdia Urbana?

Agents de la Guàrdia Urbana acompanyen els ciclistes del bicibús Eixample però, segons Suriñach, no cal que es faci així a altres escoles de la ciutat. La regidora de Mobilitat, Laia Bonet, advertia aquest dijous al programa bàsics de betevé que el bicibús no podia ser una pràctica que s’estengui a totes les escoles cada dia perquè “no hi hauria prou agents per acompanyar-los i, a més, tenen altres feines.”

Des del bicibús, Rosa Suriñach considera que el debat “no és sobre si cal o no més Guàrdia Urbana” i, de fet, assegura que “no volem agents que ens acompanyin cada dia”. Afegeix que la situació ideal és que la “ciutat pugui tenir les infraestructures suficients i adequades per anar en bici a escola”, com per exemple uns carrils bici i vies “prou segures per circular-hi i que siguin inclusives.”