El sindicats preveien una tarda complicada, perquè divendres és un dia de molt moviment als trens Regionals i de Mitja Distància. Les conseqüències per als usuaris, però, han estat mínimes. ÀLEX BRAU "No tenia ni idea. De fet, estava mirant ara els horaris i he vist que sense cap problema podem sortir." PILAR TIERZ "Vam confirmar amb quin tren podíem venir des de Premià, que és d'on som nosaltres." ADRIÀ JURADO "Ahora tenemos que ir a Viladecans y llevamos 10 minutos aquí esperando el tren." En hores punta circula un 66% dels trens i durant la resta de la jornada ha passat un de cada tres combois. Els serveis mínims decretats han satisfet la majoria d'usuaris. ANTONIO CARMONA, portaveu de Renfe "En cap cas s'ha produït cap tipus d'anormalitat respecte als serveis essencials ni cap tipus d'incidència, fora de la normalitat, dintre d'una vaga convocada pels sindicats." Segons la companyia, l'aturada ha tingut un 15% de seguiment durant el matí, una xifra que, com acostuma a passar, dista força de la dels sindicats. CRISTÓBAL COPRESAR, Sector Ferroviari de CCOO a Barcelona "Por elementos que tenemos hoy de valoración y de seguimiento, decimos que hay un 80% de seguimiento de esos trabajadores." CGT i CCOO han convocat la vaga per protestar contra l'acord signat el mes de març entre la direcció de Renfe i el Comitè General d'Empresa. És un acord amb validesa de conveni col·lectiu i aquests sindicats denuncien, per exemple, que fa difícil conciliar la feina amb la vida familiar.

Els serveis mínims per als trens de Rodalies a Barcelona varien en funció del seu horari. Entre les 6 i les 9.30 hores el servei ha estat del 66%, a l’igual que entre les 17 i les 20.30 hores . Durant la resta de la jornada és del 33%. La mobilitat dels viatgers de Mitja Distància Convencional es garanteix amb el 65% del servei. Pel que fa els trens de Llarga Distància i Alta Velocitat, s’ofereix un 73% dels serveis.

Desacord amb el conveni
Els sindicats CCOO i CGT han convocat aquesta vaga per la seva disconformitat amb l’acord per al desenvolupament professional, amb caràcter de conveni col·lectiu, signat per Renfe i el Comitè General d’Empresa el 29 de març passat. Els sindicats critiquen que l’acord desregula les condicions laborals dels treballadors de Renfe Operadora, mentre que l’empresa assegura que permetrà modernitzar i regular la normativa laboral.