Horta tindrà 160 nous habitatges de protecció oficial, un 25 per cent dels quals seran pels joves del barri. La nova promoció de vivenda protegida s'inclou en un projecte de reforma que transformarà l'Avinguda de l'Estatut en el punt d'unió entre els barris de la Clota, Horta i la Vall d'Hebron. Els nous habitatges s'integraran en una superfície de més 25.000 metres quadrats on també hi haurà més de 200 places d'aparcament, una desena de locals comercials i espais comuns. Compten amb la particularitat que un dels dos edificis que es construiran tindrà dues plantes menys que l'altre per aprofitar millor la llum que entra a les vivendes. Els veïns d'Horta expliquen que estan satisfets perquè han aconseguit que un 25 per cent dels nous pisos siguin per als joves del barri. ANNA GONZÁLEZ, AV Horta "No trobàvem bé que es facin vivendes aquí, que vinguessin a viure gent que desallotgen d'altres barris i els joves d'aquí haguessin d'anar a Poblenou o un altre puesto." Per a l'Ajuntament un dels objectius principals d'aquesta construcció és donar forma urbana i continuïtat a l'Avinguda de l'Estatut. JORDI HEREU alcalde de Barcelona "Crec que és una promoció d'habitatge protegit que ens ajuda a relligar perfectament els barris i aquest eix que va néixer ja fa bastants anys i que enllaça la Ronda de Dalt amb el cor del Guinardó." L'edificació d'un altre bloc d'habitatges de protecció oficial a la part baixa de l'Avinguda de l'Estatut, la construcció d'un dipòsit d'aigües pluvials i un parc de neteja són les altres accions que han d'ajudar a reconvertir aquesta zona. Es cobrirà a més la part central de l'eix viari amb una zona verda i es disposaran tots els carrils de la circulació en un mateix cantó per facilitar la mobilitat entre els barris. ELSA BLASCO regidora Horta-Guinardó "Gaudirà duna transformació molt important. Deixarà de ser una barrera entre els barris de la Clota, Horta i la Vall dHebron per ser un nexe dunió." Es preveu que a finals de l'any vinent ja es pugui veure la transformació de l'Avinguda de l'Estatut i per tant, la millora de mobilitat d'uns barris condicionats per la seva dispersió i per la fragmentació que els suposa la Ronda de Dalt.