A partir de l'1 de setembre, aquestes instal·lacions de la T2, ara pràcticament desertes, seran la porta d'entrada i sortida dels passatgers que arribin a Barcelona amb Ryanair. La companyia de baix cost hi farà arribar cinc avions que oferiran més de 260 freqüències a la setmana. L'aerolínia estima que arribarà als dos milions de passatgers el primer any. A tota Espanya, hi haurà 10 rutes. Les més freqüentades seran Màlaga, Palma i Sevilla. També hi haurà vols a tres illes canàries, a Eivissa, a València i al nord de la Península. Però cap vol a Madrid, de moment, perquè diuen, aquest mercat ja està servit. Ryanair completarà l'oferta a Barcelona amb 10 rutes a Europa entre les quals Dublín, Edimburg o Cagliari, a Sardenya. També hi haurà vols a Brussel·les, Milà, Roma, Venècia i Oslo, tot i que aquests seran a aeroports secundaris. La companyia aèria presenta la seva arribada a Barcelona com una oportunitat per salvar el Prat de la crisi. Oferiran vols a un preu mitjà de 32 euros, taxes no incloses. MICHAEL CAWLEY, vicepresident de Ryanair "Mai una aerolínia de baix cost ha aterrat al Prat. Serem la primera d'Europa. I això canviarà tot el panorama i la demanda. Canviarà la demanda perquè n'hi haurà més. Amb un preu mitjà de 32 euros la ruta, incrementarem els passatgers". Segons el vicepresident de Ryanair, l'empresa no ha demanat ni ha rebut tampoc cap ajuda de la Generalitat per venir al Prat. A la companyia no li preocupa massa, per ara, l'impacte que puguin patir Girona o Reus, aeroports on ja treballa, a causa de les noves rutes de Barcelona. És més, per celebrar la nova base d'operacions, fins demà a la mitjanit, Ryanair posa a la venda un milió de bitllets a cinc euros per volar tots els dimarts, dimecres i dijous de juny a més de 500 rutes per tot Europa.

L’aerolínia irlandesa ha presentat aquest matí el seu pla per treballar a l’aeroport del Prat i establir, així, les primeres rutes de baix cost a Barcelona. Es fixaran 270 freqüències per setmana i la previsió és transportar dos milions de passatgers el primer any.

Les principals destinacions espanyoles seran Palma, Màlaga i Sevilla amb 14 freqüències per setmana. De moment, Madrid en queda fora. Pel que fa a les rutes internacionals, destaquen Brussel·les, Dublín, Roma, Milà i París amb set freqüències setmanals. Segons la companyia l’objectiu és reflotar el Prat.