Aquí on avui hi ha màquines, fa dos mesos hi circulaven trens. Els combois ho tornaran a fer a mitjans de setembre, però abans s'han de guanyar espai per a les andanes i el vestíbul de la nova estació de Sagrera-Meridiana. Serà un gran intercanviador que comunicarà tres línies de Rodalia amb quatre de metro. Per aconseguir l'espai necessari, l'Adif està enderrocant el túnel ferroviari de 1954 a sota la Meridiana. Prèviament s'han construït les pantalles laterals i la coberta del que serà el nou túnel. A l'interior d'aquesta estructura hi queda l'antiga volta. Les tasques d'enderroc es fan per trams per garantir l'estabilitat de tota l'obra i s'usen diferents mètodes: com ara el fil de diamant i una màquina específica que mossega la volta del túnel amb una pinça de grans dimensions. Tot aquest procés es repetirà al llarg dels 370 metres que farà la nova estructura. A l'interior, amb les vies separades, s'hi construirà una andana de la nova estació de Rodalia, de gairebé sis metres i mig d'amplada. A cada extrem, hi haurà dos nous vestíbuls. Un, exclusiu per a Rodalia, i l'altra estarà integrat a l'intercanviador amb el metro. Les obres principals han d'estar llestes el 12 de setembre, data en què els trens tornaran a circular. Per a l'obertura de la nova estació, encara no hi ha data.