Cotxes en una carretera convencional

El límit de velocitat a les carreteres convencionals, aquelles que tenen un carril per sentit i sense desdoblar, de més de set metres d’amplada, serà de 90 quilòmetres per hora a partir d’aquest dimarts. Es reduirà, així, 10 quilòmetres per hora el límit actual, que és de 100. La Direcció General de Trànsit (DGT) ha recordat que la modificació del Reglament general de circulació afectarà 11.856 quilòmetres dels prop de 14.420 que té la xarxa de carreteres convencionals de l’estat.

Pel que fa a Catalunya, el canvi de la senyalització afecta més de 1.000 quilòmetres de carreteres convencionals. Durant els últims 30 dies s’han retirat o canviat els senyals amb els límits de velocitat antics. En total han estat 2.719 indicadors, amb un cost de 526.000 euros, IVA a banda. La DGT ha indicat que la reducció de velocitat anirà acompanyada de més controls policials. Cal recordar que en cap cas no s’aplicarà cap tipus de moratòria i es començarà a multar des del primer dia. El Servei Català de Trànsit ha avisat que únicament s’actualitzaran els 35 radars presents als trams afectats.
Ambdues mesures tenen l’objectiu de reduir la sinistralitat a les carreteres, i en aquest sentit la DGT ha explicat que, de les 1.321 víctimes mortals que hi va haver a vies interurbanes el 2017, 1.013 van tenir lloc a carreteres convencionals.

Aquestes són les vies afectades per la modificació:

Barcelona: C-35, C-59, N-II, C-15 i C-37
Girona: C-66, C-31, C-26, C-66, C-65 i C-25
Lleida: C-13, C-14, C-14z, C-26, N-II, C-12 i LP-3322
Tarragona: C-14, C-37 i C-51
Terres de l’Ebre: C-12