En general, els usuaris no tenen coneixement d’aquest canvi en la normativa, i encara és habitual veure irregularitats per la ciutat, sobretot a la zona propera a la Barceloneta. Tot i això, la majoria respecta les noves normes i circulen pels carrils bici, carrers de plataforma única o carrers amb una velocitat màxima de 30 quilòmetres per hora. Des de les empreses de lloguer ho atribueixen a la feina que fan des de les botigues, quan expliquen els àmbits per on han de transitar aquests vehicles.

El propietari de l’empresa de lloguer Trixi i membre de l’associació Mobilitat i Transport Sostenible (MITS), Roberto Pertíñez, creu que és “molt bo” que “després de les converses amb l’Ajuntament” s’hagi aconseguit una normativa que pacifiqui les vies de transport. Tot i això, alerta que ara l’esforç s’ha de fer en la divulgació i en “anar conscienciant usuaris i empreses”.

D’altra banda, la majoria de veïns celebren que es limiti la circulació de segways i patinets elèctrics, que sovint dificulten i fan més perillós passejar pel litoral barceloní. Tot i això, hi ha qui no entén que “si les bicicletes poden anar més ràpid que les rodes elèctriques”, tinguin “més llibertat” per moure’s per la ciutat.

Amb l’arribada de la temporada d’estiu i les aglomeracions a les zones més turístiques que l’acompanyen, el districte de Ciutat Vella està preparant un decret que ha de prohibir l’ús de tots aquests vehicles, “ni en grup ni com a ús personal”, als barris de la Barceloneta i el Gòtic.