L’estudi ha analitzat els hàbits actuals de mobilitat dels ciutadans i la seva evolució. Tot i que mostra un ús similar del cotxe en el futur, les administracions han treballat en els darrers anys en campanyes per conscienciar els ciutadans que deixin el cotxe i optin per mitjans de transport alternatius. De fet, el 64 % dels ciutadans declaren estar molt o bastant satisfets amb el transport públic, tot i que difereixen segons el servei utilitzat: el 77,6 % dels usuaris dels FGC es declaren satisfets amb el servei, un percentatge que baixa fins al 42,7 % en el cas de Renfe.
Per una altra banda, els nous serveis per compartir cotxe s’han fet un espai dins de la mobilitat de la ciutat i de l’àrea metropolitana. Tot i que actualment se’n fa un ús molt baix i els usuaris desconeixen que existeixen, un 55,3 % declara tenir interès a utilitzar algun d’aquests serveis. El “one-way carsharing” (lloguer de vehicles per minuts, que permet realitzar un trajecte d’un punt a l’altre de la ciutat) i el “carpooling” (conductors amb seients disponibles que comparteixen el seu trajecte habitual i els costos amb persones desconegudes) són els serveis que més interès desperten entre els enquestats i que substituirien més bé l’ús del vehicle privat.
La mobilitat laboral incideix notablement en el trànsit i la congestió que es produeixen als carrers i a les vies d’accés a Barcelona. En aquest sentit, dos de cada tres enquestats assegura no rebre cap ajuda per part de l’empresa on treballen en termes de mobilitat.
En una entrevista a ‘La tarda de Barcelona’, de betevé 91.0 fm, Mar Alarcón, consellera delegada de Social Car, ha explicat que tenen uns 40.000 usuaris a la ciutat de Barcelona i que “la comunitat expulsa els usuaris dolents“. A més, segons Alarcón, els preus poden arribar a ser un 30 % més barats que el lloguer de cotxes convencionals.
Escolteu-ho aquí: