A partir d’ara, passar els punts d’inspecció de l’aeroport és, teòricament, molt més ràpid. Als 70 verificadors actuals s’hi han sumat 20 de nous. A més a més, s’està potenciant la utilització del model automàtic de comprovació de la identitat, els ABC (Airport Building Controllers), que han de facilitar encara més aquest procediment.

D’aquesta manera, la inversió actual a l’aeroport s’acosta a la promesa que havia fet Enric Millo de reforçar el nombre de verificadors. Després de la primera reunió entre Govern espanyol, Generalitat i Ajuntament per mirar de reduir les cues, es va comprometre a sumar 50 verificadors nous. De moment ja n’han arribat 20, els 30 restants ho faran en els pròxims dies. De la mateixa manera s’havien d’afegir 144 agents extra de la Policia Nacional al gruix de la plantilla, de moment ja n’hi ha 86.

Amb aquestes incorporacions tècniques i humanes, les cues a l’aeroport s’han “normalitzat”, excepte “en casos puntuals”. Segons Millo, en el 99 % d’hores registrades, els temps d’espera han estat dins els estàndards europeus. És a dir, entre 20 i 30 minuts per les sortides, i entre 30 i 60 minuts per les arribades. Concretament, de mitjana un passatger s’ha d’esperar 20 minuts per poder sortir i 40 en arribar.

El delegat del Govern espanyol a Catalunya ha justificat les llargues cues de les últimes setmanes per l’increment del 22 % de passatgers en aquests mesos, arribant a 35.000 viatgers que s’han d’identificar de mitjana cada dia. Espera que, amb els nous recursos afegits i els que han de venir en els propers dies, el temps d’espera no torni a ser un problema a l’aeroport.