La bicicleta és el mitjà de transport habitual d’en Miquel Puig per desplaçar-se per Barcelona. Sempre que l’agafa utilitza també una mascareta. Assegura que ho fa per salut —”em preocupa la qualitat de l’aire de Barcelona“, diu— però també li evita sentir les males olors de la ciutat, especialment en els carrils bici que van molt a prop dels cotxes, “que són la majoria”, puntualitza. És conscient que no existeix cap mascareta que protegeixi al 100 % però “almenys fer-hi alguna cosa”.
Puig explica que de mascaretes n’hi ha de molts tipus i que cal buscar la que sigui més còmoda per a cadascú. Basant-se en la seva experiència, recomana a tothom que circuli en bicicleta per Barcelona que n’utilitzi. “De moment no me la penso treure”, assegura. Creu que per fer-ho caldria que baixessin molt els índexs de contaminació actuals: “És l’única manera de no jugar-t’hi la salut”.
Però, més enllà de prendre mesures individuals, en Miquel Puig considera que cal que es creïn més infraestructures i es faci respectar els ciclistes. “S’ha fet molt per les bicicletes a Barcelona”, diu. Però creu que encara és “insuficient” i que caldria reduir el nombre de cotxes que circulen per la ciutat. També considera que es podria rebaixar la quantitat de vehicles a favor de la bicicleta si s’apliquessin reduccions fiscals als ciclistes, com ja es fa en altres ciutats europees.
Cal reduir els cotxes en circulació
En Miquel Puig demana a l’Ajuntament “valentia” perquè creu que, tot i que la zona de baixes emissions “és una bona mesura”, arriba tard i “queda molt curta”: “Tenim un nombre de vehicles totalment inassumible per a l’aire de la ciutat”, lamenta. Creu que la ZBE, lluny de reduir el nombre de vehicles que circulen per la ciutat, farà que hi hagi una renovació del parc automobilístic.
En Miquel Puig té 29 anys i habitualment utilitza la bicicleta com a mitjà de transport per desplaçar-se per la ciutat. Per protegir la seva salut, però, usa una mascareta. Creu que cal reduir el nombre de cotxes que circulen per Barcelona però mentre això no passa pren les seves pròpies mesures.
A més d’utilitzar la mascareta, explica que intenta circular sempre per zones amb carril bici o, si no és possible, escollir carrers amb menys trànsit. “Hipotèticament podries circular en bicicleta pel carrer d’Aragó però no seré jo qui m’hi atreveixi”, diu.