“Un grano no hace granero, pero ayuda al compañero”. És la manera que té l’Anastasio Manzaneda de dir que cada petita acció suma per aconseguir que Barcelona tingui un aire més net. Ell és transportista i quan ha hagut d’ampliar la seva flota ha decidit fer-ho amb un vehicle que funciona amb gas i que, per tant, contamina menys que els de dièsel o benzina i té l’etiqueta ambiental ECO.

Manzaneda explica que el seu nou vehicle té un dipòsit que li permet carregar 35 kg de gas i això li dona una autonomia de 400 km. Diu que quan va escollir quin vehicle comprar va veure que per a un de gas la inversió inicial que havia de fer era més alta, però calcula que la recuperarà quan hagi fet entre 25.000 i 30.000 km, ja que el gas és més econòmic que el dièsel.

A més, l’Anastasio Manzaneda assegura que, a banda de contaminar menys, el vehicle de gas és més silenciós. “Es condueix de meravella!”, diu entusiasmat. Tot i això, lamenta que els conductors que prenen aquesta opció estan limitats perquè hi ha menys punts on carregar el vehicle.

Cal unir esforços

Manzaneda explica que des de l’associació de transportistes de la qual forma part -ASTAC- intenten fomentar que els ciutadans apostin per vehicles no contaminants però diu que sols no poden. “És feina de tots, perquè aquest és el futur dels nostres fills i nets, deixem-los un aire pur i sa”, diu. Considera que se’n beneficiaria tothom però que per ara es troba una mica sol en aquesta aposta. Tot i això, ho fa “per convicció i per salut” perquè “des dels miradors de la ciutat ja es veu la contaminació, no cal que vinguin els experts”.

Anastasio ManzanedaL’Anastasio Manzaneda fa 40 anys que és transportista i recentment ha decidit ampliar la seva flota amb un nou vehicle. Ha optat per una furgoneta que funciona amb gas en lloc de dièsel o benzina i creu que més gent hauria de seguir els seus passos.

Ell assegura que ho ha fet per convicció, perquè vol contribuir que Barcelona tingui un aire més net. Diu que la inversió inicial és més alta però que aviat l’haurà amortitzat. Tot i que n’està satisfet, lamenta que està més limitat, perquè no té tants punts on carregar el vehicle. Creu que caldria que més persones se sumessin al canvi, perquè respirar un aire millor és cosa de tots.