Aquest dilluns és un dia d’estrena al metro de Barcelona. Després de diversos endarreriments, el primer tren de la sèrie 7.000 ha començat a circular per l’L3. En total, la línia verda incorporarà 26 combois nous d’aquesta sèrie, i l’L1 sumarà 24 més de la sèrie 8.000. Es tracta de 50 vehicles, fabricats a la planta d’Alstom, que representen la compra de material mòbil ferroviària més important de la història de TMB, amb una inversió total de 319 milions d’euros.
![](https://img.beteve.cat/wp-content/uploads/2023/03/serie-7000-metro-130323-1-1024x576.jpg)
El primer tren s’ha posat en marxa des de l’estació de Trinitat Nova amb un viatge en què els passatgers han estat autoritats i professionals dels mitjans de comunicació. La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha assegurat que es tracta d’un “gran dia” i ha avançat que fins al juny cada tres setmanes entrarà en servei un vehicle.
Retirada dels vehicles antics amb amiant
Els nous trens substituiran els que han circulat fins ara a l’L1 i l’L3 i permetran, de manera progressiva, eliminar tot l’amiant dels vehicles del metro. Això comporta la retirada total de les sèries 3.000 i 4.000 —els trens més antics del parc mòbil del metro.
La presidenta de TMB també ha subratllat que, a banda d’eliminar tots els elements d’amiant al parc mòbil, aquest combois són un salt endavant en fiabilitat, eficiència, accessibilitat i sostenibilitat.
La mobilitat del futur
Els passadissos i les portes dels vagons són més amples. A l’interior del primer i l’últim combois, hi ha seients reservats per a persones amb mobilitat reduïda, que tenen a l’abast un polsador per demanar parada, en què s’activaran les senyalitzacions lluminoses i acústiques. També s’han deixat espais lliures de seients per tal que s’hi puguin allotjar quatre cadires de rodes.
![](https://img.beteve.cat/wp-content/uploads/2023/03/serie-7000-metro-2-130323-1024x576.jpg)
Els trens incorporen millores en accessibilitat que s’han pactat amb les entitats de persones amb mobilitat reduïda. Bonet ha assegurat que a banda de complir les normatives catalana i espanyola, s’ha volgut anar més enllà: “No només volem ser complidors, sinó també referents”.
![](https://img.beteve.cat/wp-content/uploads/2023/03/pulsador-nou-tren-metro-l3-130323-1024x576.jpg)
Els nous combois també fan un pas endavant en la digitalització, amb amb pantalles digitals i càmeres de videovigilància en temps real, el baix nivell de soroll i la disponibilitat de ports USB per a la càrrega de dispositius mòbils.
El conseller de Territori, Juli Fernàndez, ha assegurat que l’entrada en funcionament dels trens de les sèries 7.000 i 8.000 servirà per “fer la vida de la gent una mica millor, més fàcil, i per tant, més feliç”.