tall ave renfe sants

(Europa Press/Redacció) El preu per viatjar en alta velocitat entre Barcelona i Madrid ha caigut en els darrers anys gràcies a la liberalització dels operadors de tren. En concret, el cost dels bitllets per viatjar entre les dues ciutats s’ha rebaixat un 65 % des del 2019, just abans que els trens privats d’Ouigo i Iryo entressin a competir amb Renfe en el trajecte.

Actualment, els bitllets per aquesta ruta registren un preu de 35 € de mitjana, que significa un 22 % menys que ara fa un any, segons un estudi de la web de reserves Trainline. Cal recordar que, després de la liberalització, la mateixa Renfe va estrenar Avlo, el servei de baix cost de l’empresa pública per competir amb els nous operadors.

Caiguda dels preus en tots els trajectes d’alta velocitat des de Madrid

La comparació de preus de Trainline s’estén a la resta de línies d’alta velocitat amb origen o destinació Madrid amb més d’un operador. És el cas de Madrid-Alacant, amb una rebaixa del 47 % en tan sols un any o del trajecte Madrid-València, que ha caigut un 44 %.