El tren d'alta velocitat passarà de llarg. A partir de dimarts els combois circularan per aquestes vies, però no s'aturaran a l'estació de la Sagrera. Segons les previsions, la infraestructura no estarà del tot acabada fins a 2016. Uns terminis que, des de l'Ajuntament, esperen que es compleixin. Quan estigui enllestida, aquesta estació ha de ser una peça clau per a la mobilitat a l'interior de la ciutat. La Sagrera serà una estació intermodal. Això vol dir que des d'aquí els qui viatgin amb els trens d'altra velocitat podran enllaçar amb diversos tipus de transport públic. Es connectarà el TGV amb Rodalies, metro i autobusos. Per algunes associacions d'usuaris, aquests enllaços són vitals per al bon funcionament de la línia. Consideren que, sense aquesta estació, la línia tindrà pocs viatgers, perquè l'estalvi de temps serà menor. RICARD RIOL, president de Promoció del Transport Públic "Una línia com aquesta ha de poder tenir intermodalitat amb altres transports: amb el metro, amb els dos sectors, nord i sud, de la ciutat. L'accessibilitat, i no només la velocitat, és la clau de l'èxit del servei regional." Des d'aquesta plataforma també reclamen més enllaços entre Girona o Figueres i Barcelona. Creuen que, tal com està feta la línia, els usuaris no canviaran dels trens convencionals a l'alta velociat. Els abonaments, diuen, tampoc no serviran per captar viatgers, encara que el preu per als qui fan un trajecte habitual serà força semblant al dels trens que hi havia fins ara. Amb una targeta de 10 viatges, per exemple, anar de Barcelona a Girona costarà sis euros amb 91 cèntims, i el viatge de Barcelona a Figueres valdrà 8,89 euros.

L’estació de la Sagrera serà intermodal, això vol dir que permetrà l’enllaç amb Rodalies, metro i autobusos. Segons els experts, aquesta serà una peça clau per a la mobilitat a l’interior de la ciutat. La infraestructura, encara en fase d’obres, estarà acabada d’aquí a tres anys, si es compleixen les previsions.

Per permetre el pas de l’alta velocitat fins a Sants s’han construït unes vies provisionals que rodegen les obres de l’estació de la Sagrera.

Des d’aquest gener i fins el mes de juny s’inicia la fase d’excavació del forat que ha de permetre la construcció de l’estació de Rodalies, la més profunda de totes que se situarà sota les vies d’alta velocitat.