Aquest és el tema de conversa entre els taxistes. A partir d'avui els vehicles s'identifiquen amb un adhesiu en funció del sistema de torns a què s'han acollit. L'1, destinat als autònoms, els reparteix en dos torns: el de matí, de quatre del matí a dues del migdia i el de tarda, des d'aquesta hora fins a la mitjanit. Poden escollir si en fan un o l'altre o si van rotant entre amdbós. El 2 està destinat a les empreses del taxi i estableix dos torns de 10 hores repartides entre les set del matí i les cinc de tarda i les set dela tarda i les cinc del matí. I el torn 3, que ha estat pensat per als treballadors del taxi que vulguin millorar la conciliació familiar amb dos torns fixos, de set del matí a set de la tarda i de set de la tarda a set del matí. Alguns dels taxistes denuncien que el sistema que s'ha implantat no és el que van votar en referèndum. MANUEL, taxista "Ahora mismo estos turnos que estamos haciendo son los que se ha inventado el Àrea, no son los que se votaron, es totalmente mentira," ÁNGEL, taxista "Estos son unos turnos que nos ha no tienen nada que ver con lo que votamos. El sistema de torns havia rebut 1500 al·legacions i el van votar en referèndum el 70% dels taxistes. Els sindicats expliquen que han tingut en compte les al·legacions per establir el sistema de torns definitiu. Amb la nova mesura es pretén millorar l'eficiència dels taxistes i reduir el nombre de vehicles dels carrers. LUIS BERBEL, president del Sindicat del Taxi de Catalunya Les properes setmanes serviran per avaluar el funcionament d'aquesta nova normativa.

L’Institut Metropolità del Taxi ha pres mesures per intentar pal·liar la crisi del sector. El nou sistema de torns permetrà als taxistes tenir unes jornades laborals més raonables i es creu que també comportarà una millora en la recaptació, perquè s’evitaran les estones en que els taxis circulaven sense passatgers.

Els taxistes autònoms s’han adherit al torn T1, que comporta un horari de matí, de les quatre de la matinada a les dues de la tarda i un horari de tarda, de les dues de la tarda a les 12 de la nit. Els taxistes autònoms alternaran, cada mes, els dos horaris en funció del número de llicència que tinguin, parell o senar. També podran treballar, de forma voluntària, en el torn de nit, que va des de les 12 de la nit fins a les quatre de la matinada, o fins a les sis de la matinada els divendres i dissabte a la nit. Aquest torn compta amb un dia de descans laboral.

Les empreses del taxi s’han d’adherir al torn T2. Es tracta de torns de 20 hores, repartits en una primera franja de 10 hores, entre els set del matí i les cinc de la tarda, i una altra franja de 10 hores més entre les set de la tarda i les cinc de la matinada. Aquest torn també té un dia de descans laboral.

A més, hi ha un tercer torn T3, pensat per als taxistes que vulguin una millor conciliació familiar. Es tracta d’un torn que va de les set del matí a les set del vespre, o de les set del vespre a les set del matí.

Els torns de cada taxi es poden saber en funció d’uns adhesius enganxats al cotxe. Només els taxis adaptats poden circular sense encabir-se en cap horari, sempre que dediquin més de la meitat de la jornada laboral a transportar passatgers que necessitin aquest servei.

Aquest sistema d’horaris el van acordar el Sindicat del Taxi de Catalunya, la Coordinadora Metropolitana del Taxi, UGT i l’Associació Empresarial del Taxi. Hi van estar en contra les associacions minoristes. Des del 15 de desembre el preu del taxi va pujar un 3,3% i la baixada de bandera se situa en 2,05 euros.