Des d’Esquerra Republicana, Jordi Coronas ha acusat el convergent Joaquim Forn d’afavorir només els interessos dels comerciants de la zona amb la nova reforma de l’avinguda Diagonal. Janet Sanz, de Barcelona en Comú, s’ha apuntat a la crítica i ha denunciat la despesa que han suposat les obres; considera que el govern no defensa un model sostenible de mobilitat i rebutja que continuï apostant pel vehicle privat.

Per la seva banda, el socialista David Escudé ha apostat pel tramvia per garantir la mobilitat del màxim de ciutadans de tots els barris de la ciutat. Li ha respost el popular Óscar Ramírez, que ha assenyalat que “posar el tramvia per l’avinguda tenia un cost de 200 M €” i, a més, “suposaria trencar una via principal de la ciutat de Barcelona”.

El fins ara tinent d’alcalde de Mobilitat, Joaquim Forn, ha destacat que el tramvia té un cost més elevat que l’autobús. Segons Forn, aquest mitjà de transport costa més del doble en tarifació i, si es té en compte la inversió, set vegades més.