També el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, considera “prioritària” aquesta connexió. Vila entén, com la ministra Pastor, que la T1 ha d’estar millor connectada amb la ciutat, no només per als usos diaris dels barcelonins sinó per al turisme d’oci i el de negocis, sectors clau per a l’economia del país. El projecte forma part de l’agenda de tots governs, l’espanyol i el català, i hi ha el compromís mutu de treballar-hi plegats amb l’objectiu de trobar la manera com finançar-lo. De fet, serà un grup d'”alt nivell” amb representants de totes dues administracions qui se n’encarregarà, “per començar a fer números”, ha dit Pastor.
Una de les opcions que s’estudia és que Foment aporti la meitat del cost de les obres i que la resta se sufragui amb la venda de bitllets. Segons algunes fonts, el preu d’un trajecte podria costar sis euros si no es fa ús de la T-10. En cas d’utilitzar aquesta targeta, sortiria per menys d’un euro.
La intenció és que la llançadora cap a l’aeroport tingui una freqüència de 15 minuts i faci parada a les estacions de Sants, Passeig de Gràcia i el Prat, i previsiblement també a la Sagrera, si la futura estació està llesta el 2017. Arribar-hi des del centre suposarà invertir-hi com a molt 20 minuts.
El projecte de fer arribar el tren a la T1 es va adjudicar el 2010 amb un pressupost de 310,6 euros a les constructores Copcisa, Ferrovial, Sacyr i Agroman. El període d’execució previst eren cinc anys. Actualment, però, no s’ha fet res.