El president de l’operadora espanyola, Julio Gómez-Pomar, ha explicat que “substituir un operador per un altre d’un altre país, amb un sistema d’infraestructures diferent, és molt complex. Es tracta d’una operació extremadament complicada i complexa”. Gómez Pomar ha fet aquestes consideracions dies després que Artur Mas es reunís a París amb el màxim responsable de la SNCF Guillaume Pepy i obrís la porta a les especulacions sobre l’operadora francesa i la gestió de Rodalies de Barcelona a partir de 2016.

El màxim responsable de Renfe confia acordar aviat amb la Generalitat la pròrroga del servei. “Aspirem que Renfe segueixi com a operador a Catalunya, creiem que prestem un bon servei i que cada vegada podem fer-ho millor”. El nou acord hauria de basar-se, segons Gómez Pomar, en preveure “compromisos de qualitat, puntualitat, confort, nombre de freqüències de trems i plans de millora i d’implantació gradual de nous trens”.

Distanciament entre Renfe i la SNCF

En els darrers mesos, diversos combois d’alta velocitat de la SNCF arriben periòdicament a l’estació de Sants per fer la posada a punt del servei que ha de connectar les capital catalana i francesa. Segons un portaveu de l’operadora francesa, la connexió no es farà efectiva almenys fins passat l’estiu. Aquest retard no seria atribuïble al distanciament entre les dues operadores, sinó més aviat a problemes d’adaptació tècnica.