L'incremement ha estat generalitzat i s'ha notat pràcticament a tots els modes de transport. Pel que fa estrictament a Barcelona, al metro s'han comptabiltzat més de 375 milions de viatges, un 1,6% més respecte de l'any anterior. Als autobusos l'increment, amb més de 184 milions de validacions, ha estat una mica menor. Pel que fa als Ferrocarrils, el nombre de viatges ha superat els 77 milions. També hi ha hagut augment a totes les línies del Tramvia, amb un 3% més de viatges respecte a 2013. On la xifra s'ha mantingut pràcticament igual és a Renfe. Un increment que, segons la Generalitat, respon a la conjuntura econòmica i a la fiabilitat del sistema. L'objectiu de la conselleria és seguir potenciant el transport públic, encara que vagi en detriment del privat. SANTI VILA, conseller de Territori i Sostenibilitat "Hem de ser més exigents i més restrictius de la mobilitat privada i hem de dotar-nos de tots els instruments necessaris per estimular la utilització del transport públic i per finalment, si convé, gravar, fins i tot la mibilitat privada". Vila també ha destacat que un de cada 4 viatges es fan amb títols socials i bonificats, com la T-12 o la T-Jove, que ja representen més del 24% del total de validacions. I tot i que aquest any s'ha rebaixat el preu de la T-10, el govern vol potenciar l'ús de la T-Mes i la T-Trimestre per fidelitzar els usuaris. Les bones xifres de la conselleria, coincideixen amb el balanç anual de l'Àrea Metropolitana, que destaca que durant el 2014, 640 milions de passatgers van fer servir el transport públic.

Tot i la pujada generalitzada del nombre de viatges, el servei de Rodalies Renfe i els autobusos urbans de la segona corona de l’àrea metropolitana han mantingut les xifres de 2013. En total, el transport públic de l’ATM va tancar el 2014 amb 915,5 milions de viatges efectuats, un increment de l’1,7% respecte de l’exercici anterior. Aquest augment suposa la confirmació de la tendència iniciada el segon semestre de 2013, que començava a recuperar les pèrdues registrades el 2012 i la primera part de 2013, atribuïdes aleshores a la crisi i al baix consum. Des de l’estiu d’aquell any, el transport públic ha recuperat 28 milions de viatgers.

El suburbà és el mitjà amb un augment més acusat, 5,8 milions més de viatges, la qual cosa suposa un increment de l’1,6%. Els usos dels autobusos metropolitans també han crescut en números absoluts (5,2 milions, un 6,9% més), seguit ja a molta distància del bus, que ha incrementat les validacions un 0,7% (1,4 milions), i el tramvia, que ha passat de 23,8 milions de viatges el 2013 a 24,5 el 2014 (un 3% més).

Més abonaments socials

Pel que fa a la tipologia de títols de transport, destaca l’augment del 21% en l’ús dels abonaments socials com la T-12, la T-Jove, els títols de família nombrosa o monoparental o les bonificacions per a aturats. Pel que fa a la política tarifària, l’ATM ha recordat la baixada del preu de la T-10 pactada per a aquest any, que afecta també els bitllets el preu dels quals depèn del de la T-10 com la T-Trimestre per a aturats i la T-70/90 per a famílies nombroses o monoparentals.