El periodista Carles Garcia ens explica com és el nou carril bici del carrer d’Aragó. El col·laborador del programa relata a ‘reset’ l’experiència en primera persona de circular en Bicing des de la Meridiana, on comença aquest carril, fins al carrer de Viladomat.
En total, el Carles va recórrer quatre quilòmetres en 20 minuts. I es va aturar a tan sols 800 metres del final del carril bici, que s’acaba al carrer de Tarragona.
Els semàfors
Al llarg de tot el recorregut, el col·laborador del programa es va haver d’aturar en 11 semàfors, després de passar 30 encreuaments. I el tram on es va topar amb més semàfors en vermell va ser a la intersecció entre el carrer d’Aragó i la Diagonal. “És el tram més lent”, ha assegurat.
En canvi, considera que va ser molt senzill travessar la Diagonal amb la bicicleta, al contrari del que passa com a vianant o amb el carril bici del carrer de Provença, per exemple.
Sense aglomeracions
Tot i l’eliminació d’un carril de circulació per als automòbils i que el carrer d’Aragó acostuma ser una artèria amb força densitat, el col·laborador del ‘reset’ no s’hi va trobar aglomeracions. “No noto el carrer més congestionat, en general és fluid“, segons un motorista, que també adverteix que “és el futur i els que anem motoritzats ens hi hem d’anar acostumant“.
Alguns obstacles
És habitual que els ciclistes es trobin amb cotxes aturats, furgonetes mal aparcades o altres obstacles enmig dels carrils bici. En aquest cas, el Carles Garcia tan sols es va topar amb una ambulància que el va obligar a envair momentàniament l’espai dels automòbils.
La seguretat
Els usuaris del carril bici del carrer d’Aragó es mostren molt satisfets amb el canvi i en destaquen que és “molt segur“, perquè “està ben separat del trànsit”. Alguns subratllen la diferència entre “el primer tram“, que és “més ample“, que no pas el final, que el troben “més curtet“.