A finals de gener, la línia de bus nocturn N3 modificarà el recorregut en sentit Montcada per entrar dins el barri de Vallbona. Farà el mateix recorregut que el bus diürn 62, amb dues parades dins el barri: al costat de l’antic local de l’AV Vallbona i al costat de la residència de gent gran.

Vallbona i Torre Baró, amb servei de bus nocturn

L’anunci ha estat molt ben acollit pel barri perquè ara l’N3 deixa els veïns de Vallbona a la C-17 i, tot i ser un barri tranquil, provoca certa sensació de por entre els usuaris i usuàries de la línia haver de caminar fins a l’interior del barri. El canvi es farà només en el recorregut que va des de Collblanc fins a Montcada i Reixac. És a dir, quan l’N3 torni des de Montcada no entrarà a Vallbona, ja que l’entitat veïnal Vallbona Viu no ho considera necessari.

El canvi de recorregut en sentit Montcada també inclourà una parada a Torre Baró. L’autobús sortirà de Vallbona pel pont del Congost, per sobre les autopistes, i tindrà connexió amb el metro lleuger L11 i l’estació de Renfe de Torre Baró.

Farà parada només de tornada a Vallbona

El bus, diuen, es fa servir per tornar a casa des de Barcelona. “Érem l’únic barri de Barcelona, juntament amb Torre Baró, al qual no ens arribava cap transport públic nocturn” —explica Mònica Palet, de l’Associació Eco-Veïnal Vallbona Viu. “L’única parada que teníem era a la carretera, a la C-17, a l’entrada del barri, i a partir d’aquí la gent havia d’anar caminant cap a casa”. Aquest canvi de recorregut suposa també un estalvi per a aquells que fins ara havien d’optar per un taxi des de Fabra i Puig, que els costava uns 20 euros.

Millores en la mobilitat

Es tracta de la segona bona notícia per a Vallbona sobre mobilitat en poc temps. El mes passat va obtenir una altra demanda, el reforç de la línia 97, que els connecta amb Fabra i Puig. La línia va passar d’una freqüència de pas de 30 minuts, a una de 15, gràcies a la incorporació d’un segon vehicle.