El Bicicleta Club de Catalunya (BACC) rep com una bona notícia l’increment del nombre d’usuaris de bicicletes a la ciutat fruit del desconfinament i la situació sanitària. Ara bé, alerta que aquest augment de bicis no està acompanyat d’una millora de la xarxa de carrils bici de la ciutat. Segons Adrià Arenas, membre del BACC, “s’han construït molts carrils bici, però s’ha mirat més per la quantitat que per la qualitat”. Assegura que “molts dels carrils bici de la ciutat són massa estrets, no són permeables, confonen els ciclistes i els manca connectivitat”.
I no només això, preveu que l’arribada de més usuaris saturarà la xarxa: “Si en hores punta abans de la covid-19 ja anaven plens, a partir de setembre, si la bicicleta esdevé un mitjà de transport d’ús massiu, els carrils bici quedaran literalment col·lapsats”.
Allau de peticions per als cursos
L’interès pels cursos que el BACC du a terme per a ciclistes ha crescut després del confinament. Han rebut una allau de peticions d’inscripció, però la situació epidemiològica actual limita el nombre de persones que s’hi poden apuntar. A la Biciescola del BACC es duen a terme tres tipus de cursos: d’iniciació, de perfeccionament i de circulació.
Esgotades les existències
El creixent interès per fer el pas a la bicicleta ha esgotat les existències d’aquests vehicles a la majoria de botigues de la ciutat. Qui vulgui comprar-ne haurà de tenir paciència i esperar-ne l’arribada de noves. L’Eric Rodríguez, venedor de la botiga Trek Barcelona, ha explicat que ara mateix només hi ha disponibles models per sobre dels 3.000 euros. Per la resta de bicicletes cal apuntar-se en una llista d’espera que, per alguns models, arriba fins al desembre. Els tallers de bicicletes també han augmentat la demanda de revisions i reparacions de bicicletes fins ara en desús.