Els serveis d’atenció als adolescents i joves de l’Ajuntament de Barcelona han fet 13.091 atencions telemàtiques des que va començar l’estat d’alarma per la pandèmia del coronavirus i fins al 30 de juny. Segons el consistori, les atencions més nombroses han estat les grupals en línia, en les quals hi han participat 6.548 joves. També s’ha donat resposta individual a fins a 6.523 consultes.

Aquesta tasca d’acompanyament i de suport emocional i psicològic als joves, ha nascut, diuen, de la necessitat que han detectat els serveis a seguir donant suport als joves i a les seves famílies en moments “especialment difícils” per a aquesta franja d’edat. S’han dut a terme mitjançant nous telèfons d’atenció i nous espais al web i a les xarxes socials del Departament de Joventut.

De fet, també en l’àmbit de la teleassistència, l’Ajuntament ja va anunciar que reforçava, per exemple, el servei que proporciona informació, dona suport emocional i facilita l’accés als serveis sanitaris a la gent gran.

Cicles en línia que es quedaran

Segons el consistori, l’acollida als cicles en línia ha quedat constatada amb prop de 7.400 visualitzacions de les sessions informatives en línia. Per aquest motiu, està previst que al setembre torni el cicle “La joventut connectada” amb dues sessions informatives orientades a resoldre dubtes sobre les convocatòries de beques per a estudis postobligatoris.

El regidor d’Infància, Joventut, Persones Grans i Persones amb Discapacitat, Joan Ramon Riera, assenyala que “els joves han de poder continuar impulsant les seves iniciatives i l’Ajuntament ha de seguir facilitant les eines perquè puguin viure la seva condició de joves amb la màxima plenitud”.