Aquest dilluns ja ha començat a circular el primer autobús elèctric articulat de Barcelona. Pertany a la línia H16 que recorre la Zona Franca fins a arribar al Fòrum.

Un gegant elèctric

Els set combois restants s’aniran incorporant gradualment a la línia i en els primers mesos de 2019 l’H16 es convertirà en la primera línia cent per cent elèctrica de Barcelona.  Els autobusos fan 18 metres de longitud i admeten fins a 120 passatgers. Una de les diferències principals amb la resta d’autobusos elèctrics, que ja circulen per Barcelona, és que aquests articulats disposen d’estacions de recàrrega ràpida tant a l’inici com al final de la línia; això permet als vehicles no haver de passar per cotxeres per tal de recarregar les bateries. A més per tal d’agilitzar aquesta operació el nou bus elèctric articulat disposa d’un pantògraf al sostre, el mateix sistema que utilitzen els trens quan reben l’electricitat a través de la catenària, fet que permet dur a terme l’operació en 5 minuts. Els autobusos de 18 metres d’emissió zero són propietat de les firmes Solaris i Irizar i han suposat una inversió total de 5,7 milions d’euros.

 

Un autobús intel·ligent

Els autobusos elèctrics també disposen d’un nou sistema de conducció intel·ligent. Això es tradueix, per exemple, en el fet que els retrovisors ja no existeixen i la feina la fan càmeres i sensors; gràcies a això el conductor disposa d’un radi de visió molt més ampli per poder fer les maniobres amb més seguretat. A més l’autobús també inclou connectors USB i disposa de cobertura wifi per poder fer servir amb més comoditat els dispositius intel·ligents.