Les motos i ciclomotors matriculats abans del 2003, és a dir, anteriors a la normativa Euro 2, no podran entrar a Barcelona entre setmana quan entri en vigor la zona de baixes emissions. Per fer front a la contaminació ambiental, l’empresa Niu proposa “redefinir la mobilitat urbana” amb les motos elèctriques i connectades. El director de marca, Alejandro Castanera, defensa aquest model de mobilitat tot i que admet que encara té reptes pendents.

Actualment les grans diferències entre les motos elèctriques i les de combustió es troben en l’autonomia, la velocitat i la capacitat de càrrega. Mentre que la velocitat en les motos elèctriques és entre un 10 % i un 20 % inferior a de les de combustió, Castanera considera que “l’autonomia és el gran repte de la mobilitat elèctrica“, ja que actualment la tecnologia no permet emmagatzemar prou energia a un cost reduït per tenir una autonomia superior als 200 km. Castanera també considera que cal millorar la capacitat de càrrega de les bateries, que actualment es troba entre quatre i cinc hores per tenir una càrrega del 80 % de la bateria.

Un altre repte de la mobilitat elèctrica és el preu que tenen les bateries. Tot i això, Castanera explica que el sobrecost econòmic que té per a l’usuari s’amortitza en tres o quatre anys amb l’estalvi que hi ha en la despesa de manteniment i de consum. També reclama a les administracions més punts de càrrega pensats per a les motos i els ciclomotors, no només per als cotxes.

Cap a una mobilitat 100 % sostenible

El vehicle elèctric és “el primer pas cap a una mobilitat sostenible“, afirma Alejandro Castanera, però encara cal seguir investigant per assolir l’objectiu final que considera que té el vehicle elèctric: “Reduir la contaminació en general“. En aquest sentit, explica que cal trobar la manera que les bateries no es converteixin en el futur en un gran residu. També cal aconseguir, diu, que els recursos d’on s’obté l’electricitat siguin sostenibles.

Alejandro CastaneraAlejandro Castanera és el director de marca de Niu, una empresa que des del 2014 aposta per les motos i els ciclomotors elèctrics i connectats per redefinir la mobilitat urbana. Castanera hi treballa des de fa més de dos anys i ha estat l’encarregat de portar la marca a casa nostra.

Niu té punts de venda a gairebé tot el món, inclosa Barcelona, on hi ha un concessionari oficial. En total, la companyia ha venut un milió de vehicles des que van començar a treballar, 50 dels quals a Barcelona durant l’últim any. També ofereixen serveis de motos compartides a través d’altres marques i tenen convenis per subministrar els seus vehicles a alguns ajuntaments catalans.