El sector de la moto creu que les restriccions actuals que s’apliquen als vehicles de dues rodes per poder accedir a la zona de baixes emissions s’escapen de tota lògica. L’Associació d’Empreses del Sector de les Dues Rodes (ANESDOR) creu que aplicar les mateixes restriccions a un cotxe i a una moto amb la mateixa etiqueta mediambiental no té cap sentit.
Una ZBE que penalitza les motos
El secretari general d’ANESDOR, José María Riaño, ha confirmat aquest dilluns que l’esborrany actual del reglament que regula la zona de baixes emissions (ZBE) i que equipara motos i cotxes s’hauria de canviar. Segons Riaño el disseny actual de la ZBE situa la motocicleta en un greuge comparatiu perquè contamina 10 vegades menys que un cotxe amb la mateixa etiqueta mediambiental. El sector confia que s’introdueixin normes més flexibles amb les motos perquè asseguren una mobilitat molt més àgil a les grans ciutats com Barcelona i a més suposen un percentatge molt petit del total d’emissions de CO2 a l’atmosfera.
Un futur elèctric
Segons ANESDOR, la introducció de la moto elèctrica és imparable. Si en el cas del cotxe encara suposa només un 1 % del total del parc automobilístic, la moto elèctrica se situa ja en el 6 %. Si bé aquestes dades positives responen en bona part a les inversions fetes per les empreses de lloguer de motos elèctriques que busquen renovar les seves flotes, el sector confia que moltes de les antigues puguin passar al mercat d’ocasió, un fet que permetria accedir a vehicles de zero emissions a un preu més reduït.
La sinistralitat, en el punt de mira
El portal web Motos.net ha aprofitat la roda de premsa per presentar els resultats d’una gran enquesta realitzada als usuaris de motos. Segons les dades, a les grans ciutats catalanes, un 55 % dels conductors de motocicletes circulen de manera imprudent entre els cotxes i només un 33 % ho fan mantenint-se al carril de circulació. Barcelona acumula aquest any una xifra molt elevada pel que fa als sinistres de motocicletes i, segons els responsables de l’enquesta, la convivència entre tots els vehicles que circulen per la ciutat és la clau per reduir aquestes xifres.