Després d’escoltar l’última proposta per ampliar l’aeroport de Barcelona-el Prat que ha fet aquest dimarts Barcelona Global, Greenpeace ho té clar: no protegeix l’espai natural de La Ricarda. La proposta de l’entitat empresarial preveu allargar 350 metres la pista curta de l’aeroport i afegir-hi una zona anomenada “clearway”, no pavimentada, de 300 metres més, que s’ubicaria als espais protegits. “Si realment estiguessin conscienciats i preocupats per La Ricarda i per la seva regeneració no n’haurien proposat una ampliació“, comenta Cristina Arjona, responsable de mobilitat de Greenpeace.

Més trens i menys avions

Per Arjona, tenint en compte el context d’emergència climàtica, les administracions públiques no haurien d’invertir en infraestructures que fan créixer els gasos d’efecte d’hivernacle, com és el cas dels aeroports. En canvi, considera que les inversions caldria destinar-les a millorar les infraestructures ferroviàries, tant de curta com de llarga distància, per intentar substituir els avions per trens.